2.7

Dragon Tiger Gate

Dragon och Tiger är två bröder som separeras från varandra sen de var små, Dragon blir livvakt åt en del av den undre världen, medan Tiger följer deras mästare i karate skolan Dragon Tiger Gate- Efter en del händelser då de onda krafterna dödar både maffian och deras mästare, så måste de söka hjälp långt borta och lära sig ännu bättre martial arts för att kunna hämnas.

Originaltitel Lung fu moon
Alternativ titel Long hu men
Regissör Wilson Yip
Manus Edmond Wong
Genre Action, Drama, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Donnie Yen, Dong Jie, Nicholas Tse, Chen Kuan-tai, Yuen Wah, Shawn Yue, Li Xiao-ran, Vincent Sze

Skapad 2019-12-10 av PortZebie
Kampsportsaction enligt mallen, baserat på en serietidning från 70-talet. Den fagre Donnie Yen i huvudrollen spelar Dragon Wong, en yngling med osedvanliga kunskaper i kampsporten tai chi, och tillh...   Läs mer »

ErikIllacia
2012-10-16
Underhållande och snygga fightingscener. Tyvärr segt däremellan och slutstriden bjuder på ett stort antiklimax..
KingOfSucker
2010-06-19
den hade inte riktigt en röd tråd. det var några små historier som sattes ihop till en film. Den hade kanske funkat bättre som tv-serie men jag säger inte att skulle blivit bra. den får en tvåa för snygga action scener

2010-05-10
Så sjutbra fighting scener.
Zebulonm
2010-04-13
den var bra men tappade lite på ett väl överdrivet slut....
dafors
2010-04-08
Detta är en film om mangafrisyrer. Ibland så slåss frisyrerna, då är det ganska underhållande.
Rickelin
2009-05-22
0 (noll) story inte anmärkningsvärt bra på något sett förutom vissa stänk av visuell skönhet och förstås en hel del cool fighting :) Donnie Yen är grym, han borde få göra bättre filmer än den här, som IP man; den är grym!
TonyMontana
2008-08-19
Brukar sällan uppskatta effekter, men i detta fall gör jag det och dessutom genomsyras filmen av en viss Sin Citykänsla. Tunn story men bra actionscener. Svag 3:a
primal_extacy
2008-07-02
lätt underhållande film med go aktion. uppfattade inget motiv bakom han som dödade mästarna, vilket jag gillade.
M3MPHIS
2008-04-26
yep schysst film om man gillar kung fo o feta fightscener :)
Nathalena
2008-04-22