2.4

Dragon Squad

Fem interpolagenter med bakgrund i Hongkong kallas in för att bevaka rättegången av en ökänd triadledare. Men de räknade inte med att fem professionella legosoldater skulle få tag på triadledaren i sista stund. Det blir nu en allt hårdare och personligare kamp när de fem poliserna tvingas ta lagen i egna händer för att sätta stopp för legosoldaterna.

Originaltitel Maan lo ne
Regissör Daniel Lee
Manus Lau Hong-leu, Daniel Lee
Genre 2000-tal, Kriminalare
Skådespelare Michael Biehn, Sammo Hung Kam-bo, Simon Yam, Maggie Q, Lawrence Chou, Xia Yu, Yuen Wah, Shawn Yue, Heo Jun-ho, Vanness Wu

dudson
2022-08-18
Frenetisk HK-stänkare som verkligen har drivet/viljan att nå uppmärksamhet. Då filmen till"å"med har Michael-Bien i sin märkliga roll här(?)"+ Givet enormt mkt snyggt grafiskt våld/shoot-outs,nice-nice")"). Fast det jag kommer minnas mest med denna film är när tjock-smockan Sammo-Hung löptränar med en fet ciggar i käften och med sina fläskiga man-bobbs guppandes heehee)2+
Zebulonm
2019-01-05
Riktigt bra..
ErikIllacia
2016-08-08
Jag vet inte vad denna film försöker vara men oavsett vad så misslyckas den kapitalt. Roligt att se Bien igen men synd att han är tvungen att dyka upp i sånt här skräp. Nej detta är verkligen inte en bra film och det säger en människa som normalt sett älskar genren och är väldigt förlåtande vad gäller såna här filmer.
FabianBom
2016-04-27
nästan klockren hk rulle, med många kända namn, Maggie Q är suverän, liksom första filmen jag såg med shawn yue, Martial art mästaren sammo hung är magisk, liksom michel beihn. rekomderas starkt.
Tsurugi
2015-07-16
Sevärd, men självfallet långt ifrån ett mästerverk.
ArcanaHeart
2010-06-15
Älskar hur alla är extremt skickliga skyttar, och klarar att pricka in 100 av 100 skott från 100 meters avstånd på namnlösa sidokaraktärer - men när de skjuter mot varandra på 5 meters avstånd träffar inte ett enda skott.
krillemaster
2009-08-13
kass film, 500skott å inte en träff....amerikanen känns allmänt malplacerad. värdelös dialog, blir ju inte bättre av att de hela tiden envisas om att köra engelska kommentarer som "police" "let´s go" mm.
N-din
2009-07-26
Jodå den här filmen går att se på, inte så jättebra men den är absolut sevärdig endå :)
Satai
2009-05-04
Vanlig blandning av frenetiskt skjutande och melodrama, tyvärr överdoserar filmen med snabba klipp, svartvita stillbilder, panik-zoom och poserande skådisar. Jag är ett fan av stiliserade välkoreograferade eldstrider, men slutstriden var bara larvig. Det som lyfter filmen är Sammo Hung och inslagen av kvinnlig fägring. Titta på Hard Boiled i stället.
le_castor
2008-08-04