1.7

Dragon Eyes

I New Orleans försöker en mystisk man förena två rivaliserande gäng mot lagens väktare, som har utnyttjat dem för att tjäna sina egna syften.

Originaltitel Dragon Eyes
Regissör John Hyams
Manus Tim Tori
Genre Drama, Action, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Jean-Claude Van Damme, Peter Weller, Eddie Rouse, Cung Le, Edrick Browne, Crystal Mantecon, Monica Acosta, Sam Medina, Kris Van Damme, Luis Da Silva Jr

2016-10-05
Ett bottennapp där ensidig fighting, skumma kameravinklar och fula färger får ersätta en story. Karaktärerna försöker klå varandra i tuffhet, men avpolleteras lika fort ur manus. Kvar är en överspelande stackars Peter Weller och en inhoppad grå Van damme. Och oavsett om man diggar dessa herrar är Dragon Eyes något man lätt bara kan strunta i.
Raimo_1985
2016-01-13
Inte så jäkla dålig men inte så minnesvärd och Peter Weller är jobbig. Vill man se en Van Damme-film får man inte mycket av den hedersgubben här.
CinemaStrange
2015-05-03
Det jag gillade med den här filmen var blandningen av människor och hur de samspelade.
cruze
2014-07-28
Film som försöker vara nåt den inte är och blandar många filmgenres men som ändå faller platt på alla plan. I slutändan är det bara en Hong Kongs action b-film med Van Damme som Mr.Miagy.
RichardEk
2013-06-29
Färglös kampsportshistoria där van Damme har en ganska liten roll medan Peter Weller spelar en hopplös karikatyr till skurk. Jag lider lite med dem båda. Chung Le spelar den egentliga huvudrollen, men han saknar den karisma som en kampsportare behöver för att göra ett bestående intryck. Filmtekniken går förvisso framåt, det är snyggt foto, stadslandskapet och dess slitna materialitet är knivskarpt återgivet, men det räcker inte riktigt längre.
kervisch
2013-06-24
1 av 5. Sämsta film som gjorts.
Susshi
2013-02-16
bra action!
dudson
2012-06-14
Men herrejösses vilket skit! enda van damme gör är att sitta i en cell å spöa en kines.+ur trista slagsmål mellan olika gäng.
joakimfischer
2012-05-31
sjukt dålig handling alltså. helt otroligt ologiskt rakt igenom. massa som inte förklaras. rätt snygg ibland men.. usch
Rune2000
2012-05-02
Inte mycket till en Van Damme-rulle med tanke på att Jean-Claude är bara med i ca 7-10 minuter utav filmens 85 minuters speltid. Istället är det Peter Weller som står för filmens mest minnesvärda scener. Tyvärr räcker det inte för att väcka mitt intresse för handlingen.