1.7

Dr. Dolittle 2

Dr. Dolittle har de senaste åren blivit en eftersökt föreläsare och en omtänksam pappa. Han får nys om att en skog ska skövlas - en skog där en utrotningshotad björnart lever.

Originaltitel Dr. Dolittle 2
Regissör Steve Carr
Manus Larry Levin
Genre Komedi, Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Eddie Murphy, Raven-Symoné, Lil' Zane, Kyla Pratt, Kristen Wilson, Denise Dowse, James Avery, Andy Richter, Kevin Pollak, Jeffrey Jones, Elayn J Taylor, Victor Raider-Wexler, Steve Zahn (röst), Lisa Kudrow (röst), Jacob Vargas (röst), Michael Rapaport (röst), Isaac Hayes (röst), Andy Dick (röst), Joey Lauren Adams (röst), David Cross (röst)

2017-12-22
URK, säger jag...
2017-01-25
Ettan är ju bättre men den här är också ganska hyfsad. Svag 4:a.
RadioSaga
2015-08-02
Minns denna film såväl och ger den en 3:a för att det är en skaplig uppföljare och som är passande för sin genre, familjefilm.
2014-11-08
Detta är faktiskt kul men framför allt är det kul för barn och det är ju det som den är meningen att vara. Se den tillsammans med dina egna barn eller dina syskonbarn eller barn i släkten. Det blir inte roligare än att se en film om man ser det med barn som gillar filmen. Deras glädje är så otroligt smittsam.
SweFilmOnly
2012-11-06
Tja filmen handlar om att tjäna pengar på ett oförskämt sätt... Där håler jag med Socorro, men den är inte en "dålig" film på grund av de ordvitsar som är med. De räddar nämligen filmen från att få en "suring"...
socorro
2012-09-27
Så skulle det naturligtvis göras en uppföljare också. Då ettan är riktigt rolig stundtals, en film som roar för stunden, så blir tvåan mest en ursäkt för att (förhoppningsvis) tjäna lite pengar.
Xenox
2012-07-20
Någon enstaka bra scen, annars var filmen kass.
ted_the_one
2011-12-17
Jag ska inte förneka att jag garvade till rejält vid vissa tillfällen men i det stora hela håller det inte. I rätt sammanhang kan den dock funka bra kan jag tänka mig.
Zebulonm
2010-04-04
nä murphy du har sjunkit i klass....
StureStenhög
2009-12-05
Ungefär likadan som första filmen. Norm MacDonald är filmens höjdpunkt i den mån det finns nån, men annars är ingenting speciellt bra. Men den är också så pass harmlös att jag kan stå ut med den