Don't Think Twice

Vänskapen mellan medlemmarna i en improvisationsteater i New York sätts på prov när de förlorar hyreskontraktet samtidigt som en av dem ska vara med i en komedishow på TV.

Originaltitel Don't Think Twice
Regissör Mike Birbiglia
Manus Mike Birbiglia
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Gillian Jacobs, Keegan-Michael Key, Kate Micucci, Chris Gethard, Tami Sagher, Mike Birbiglia, Richard Masur, Sondra James, Richard Kline, Adam Pally, Sunita Mani, Erin Darke, Seth Barrish, Gary Richardson, Kati Rediger, Steve Waltien, Maggie Kemper
Filmnummer 120958

vonadel
2020-01-04
Dröjer alldeles för länge med att skriva in. Denna har nämligen också sjunkit undan ganska mycket. Minns dock att jag tyckte det var välspelat och det gör klart mycket. Helt ok film. 6/10
dafreakish
2019-04-07
Birbiglia vet vad han gör när han berättar en historia om sin bakgrund. Småroligt men framför allt ärligt och fint
2017-01-26
En axelryckning som bäst. Jag gillade inte direkt karaktärerna, så det gjorde det svårt för mig att riktigt engagera mig i deras öden. Att improvisationsteater är ren bedrövelse i största allmänhet hjälpte väl inte heller. Det finns dock en del intressanta teman här, och man lyckas bra med att balansera konflikterna så att ingen har helt rätt eller helt fel, men allt är ändå lite för välbekant och ytligt för att kunna ge så mycket. Vidare har humorn några få glimtar, men är mestadels misslyckad, och säljer ut karaktärernas trovärdighet i lite för hög grad. Regin känns lite stel dessutom. Men kan man ta till sig karaktärerna mer än vad jag gjorde, så förstår jag ändå att det här kan fungera som en småtrevlig film
ekneB
2016-12-31
Det är kommer nog visa sig vara en av mina absoluta favoritfilmer från 2016. Den är engagerande och bitvis riktigt rolig. Men filmen handlar egentligen om hur man hanterar avundsjukan när en person i en grupp når målet utan dom andra. Riktigt bra och fortsätter Birbiglia på den här vägen kommer han bli en viktig kugge inom dramakomedin! Väldigt stark 4a
PeterTheW
2016-11-22
Riktigt rolig, varm och härlig rakt igenom!
ulpe01
2016-11-16
Gilla't. Bra skildring av hur en grupp kan reagera när en av dem når målet de alla strävat efter. Glädje kantad med avundsjuka som inte kan döljas för alltid.
yoyojimbo
2016-10-02
En trevlig film om vänskap, framgång och misslyckande. Mer mysig än slå-sig-på-knäna-rolig.
dr_Robert
2016-08-11
Filmen är visserligen rolig bitvis - skam vore det väl annars när många scener är sketcher - men historien är tunn och tämligen generisk. Vare sig karaktärerna eller skådespeleriet lämnar heller några bestående avtryck. Se SNL istället.