1.9

Don't Open 'Til Christmas

Det är juletider i London och en psykopat smyger omkring och mördar folk som är utklädda till jultomtar. Scotland Yard tar sig an fallet.

Originaltitel Don't Open 'Til Christmas
Alternativ titel Don't Open Till Christmas
Regissör Edmund Purdom
Manus Derek Ford
Genre 80-tal, Thriller, Skräck, Mysterium
Skådespelare Edmund Purdom, Alan Lake, Belinda Mayne, Gerry Sundquist, Kelly Baker, Kevin Lloyd, Wendy Danvers, Nicholas Donnelly, Pat Astley, Mark Jones (II)

2021-01-31
Snaskig engelsk slasher med en liten dos sleaze. Rätt skitig produktion vilket bara höjer upp den. En hel del blodigheter.
2018-12-02
Överaskad av denna charmiga blod drippande jul slashern. Sanslöst gory mord med olika smaskiga redskap. Sen plus poäng till den smått lågbudjet aktiga . isssh att det inte är ett enda snö korn i London vid jultiden hahaa. Coolt även med psykfallet som liknade Gene Simmons.
ItalyErik
2017-01-09
Segaste soppan ever. Undvik!
schramm
2014-12-18
Jag tror att filmen försöker förmedla att våldet i samhället är så utbrett att inte ens tomtefar går säker på Londons mörka gator. Likt oprovocerat våld äro detta stundtals svårbegripligt, men räddas alltid av en klurig twist(påse) som ingen förväntas veta. Vad jag önskade att fler i denna glada skara kunde önska oss en god jul, men snön tog väl semester från England anno 1984
Lotso
2014-06-29
Inte så mycket och säga om denna filmen. En typisk 80-tals slasher film som dessvärre inte har samma kvalité och inte lika bra som de andra. Jag fann filmen inte hade någon direkt röd tråd den följde utan gick mer lite här och där. Vem mördaren var hade jag två personer jag funderade över så denna gången var det lite svårare men när jag tänker efter så första gången du ser mördaren som sitt riktiga jag så är det rätt så enkelt egentligen. Filmen hoppade en hel del mellan varje scen och hade sina random scener också. En scen pågick allt för länge när en person utklädd som tomten blir jagad av mördaren och går in i något spökslott och detta pågår i ca. 5min i nästan mörker det var inget roligt att kolla på alls. Edmund Purdom är också i filmen och låter väldigt mycket som James Mason vilket jag tyckte om. Hur mördaren dör och vem han dör av tyckte jag var ganska lame och dålig och slutet fattade jag absolut ingenting av och slutade även väldigt förhastat. I sin helhet det är vad det är en 80-tals slasher film som dessvärre inte gav mig någon julkänsla trots att den utspelar sig på julen (kan också bero på att de knappt snöar i London). Det är en glömsk film och jag har svårt att minnas den även nu när jag skriver. Om du gillar att se personer utklädda som jultomten och bli mördade på olika sätt är detta filmen för dig.
Kimchi
2013-12-26
Jag gillar slashers men denna var svårsmält. Morden är inte kreativa nog, julstämningen inte tillräckligt påfallande. Den kändes mest grå och tröttsam. Tyvärr.
luxlisbon
2012-12-08
Saknar tyvärr den julstämning man hade hoppats på. Den är dock brittiskt mysig och har en del charmiga mordscener. Helt okej, även om det inte är en julfilm.
Ondskapt
2012-12-08
Full med mord, men också mycket utfyllnad. Vissa mord känns som man klämt in bara för att, helt orelaterade till handlingen. Gött att se caroline munro spela sig själv och lite goa huggscener, men annars en halvtorftig julrulle, två starka pepparkakor av fem.
henrikj
2011-10-06
Mycket underhållande i sin uselhet.
outjazz
2008-08-28
En katastrofslasher med några bra scener, men alldeles för många fulla brittiska jultomtar...