Don't Look in the Basement!

En kvinnlig doktor anländer till ett ensligt mentalsjukhus där det nyligen skett ett mord. Väl där börjar hon ständigt plågas av patienterna, och hon finner dessutom chefen över sjukhuset väldigt underlig. Kan det vara så att patienterna helt och hållet tagit över stället?

Originaltitel Don't Look in the Basement!
Alternativ titel The Forgotten
Regissör S F Brownrigg
Manus Tim Pope, Thomas Pope
Genre 70-tal, Skräck
Skådespelare Bill McGhee, Jessie Lee Fulton, Robert Dracup, Hugh Feagin, Gene Ross, Annabelle Weenick, Betty Chandler
Filmnummer 20926

2023-10-31
Nä, den var inte särskilt bra. Svag 2:a.
DrJW
2012-05-26
Titeln ljuger, den kunde lika gärna ha hetat "Mad House" eller "Insane in the membrane". Annars en osammanhängande skit!
2012-03-13
Väldigt lågbudget på minst sagt osäkert mentalsjukhus, men atmosfären får den ändå att ty sig lite obehaglig. Skådisarna som spelar patienter är bra medan våpet till sjuksköterska - f.ö ganska lik Charlotte Perelli uppför sig förjäkla dumt. Väntad tvist på slutet.
henrikj
2011-12-06
Extremt jobbig.
2009-08-27
Hyfsat okonventionell, men som helhet är det inte så mycket att hänga i granen. (5+/15)
Docklands
2007-10-22
Inte är den bra, men den är så pass ordinär att den får att se, och se om. tror att min version var lite klippt, men det får funka ändå...
3DDaniel
2007-09-25
skådisarna spelar mentalt störda på ett dåligt sätt. riktigt dålig.
Dele
2006-12-29
Tja, en ordinär och simpel skräckis som håller sig inom ramarna utan att spåra ur alltför mycket.
djonipony
2006-03-12
fullständig katastrof! helt sjuk o det våld man väntar sig av en 'nastie' uteblir. inte mkt våld o d vi "får" e ofta out-of-frame.
solmannen
2005-09-28
Mycket långtråkigt emellanåt, men filmen har sina ljusa stunder också.