3.3

The Dark House

Berättelsen utspelar sig i två parallella tidsplan. Den första tidslinjen följer händelserna en höstkväll 1978. Edward Srodon gör misstaget att mellanlanda på en bondgård i de avlägset belägna bergen i Bieszczady. Han stannar för natten. Den inledande misstron mellan gäst och hans värd skingras snabbt med hembränt och förvandlas till kamratskap, intimitet och även vänskap. En plan för att göra ett gemensamt företag uppstår samt passion och lust, som leder till överraskande och tragiska konsekvenser. Den andra tidslinjen följer en vinterdag i undantagstillståndets Polen. En utredningsgrupp från Milicja Obywatelska (medborgarmilisen) besöker brottsplatsen. Löjtnant Mroz försöker lösa de fyra år gamla mordfallen. Verktyget har han till sitt förfogande är rekonstruktion av händelserna med hjälp av den huvudmisstänkte, Srodon.

Originaltitel Dom zly
Regissör Wojciech Smarzowski
Manus Lukasz Kosmicki, Wojciech Smarzowski
Genre Drama, Thriller, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Marian Dziedziel, Kinga Preis, Bartlomiej Topa, Robert Wieckiewicz, Arkadiusz Jakubik, Katarzyna Cynke, Robert Wabich, Krzysztof Czeczot, Eryk Lubos, Lech Dyblik, Marcin Juchniewicz, Bartosz Zukowski

PeterTheW
2013-10-21
Nja, studiokänslan försvinner aldrig riktigt, blir lite förvirrande, men helt ok.
kaminix
2011-11-01
Var väl helt OK. Tycker intrigerna med poliserna tar upp på tok för mycket tid och plats. Kanske missade något för jag tycker bara de verkade snacka massa skit hela tiden. Och vad var poängen med den gravida poliskvinnan?
Daesu
2011-06-28
Riktigt bra.
Moj
2010-06-01
Ballt med den beslagtagna Dezerter-kassetten :-D
hairofthedog
2010-05-14
gillade det skarpt, men måste erkänna att jag inte riktigt hängde med helt i vad som hände mellan snutarna.