2.7

Dom Hemingway

Den ökände tjuven Dom Hemingway har tillbringat de senaste 12 åren i fängelse, ett straff han avtjänat för att han vägrade tjalla på sina medbrottslingar. Nu är han ute på Londons gator igen - med en skuld att inkassera.

Originaltitel Dom Hemingway
Regissör Richard Shepard
Manus Richard Shepard
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Jude Law, Richard E Grant, Demián Bichir, Kerry Condon, Nick Raggett, Jumayn Hunter, Emilia Clarke, Nathan Stewart-Jarrett, Jordan A Nash, Mãdãlina Ghenea

Ghostface
2016-04-15
Inspirationen från Guy Ritchie är tydlig och det nås väl kanske inte lika högt upp som till hans nivåer men Jude Law levererar ändå en sevärd karaktär och extra kul att se Emilia Clarke i en tidig roll innan hon började flyga drake.
Johan685
2015-06-29
En 2:a tack vare Jude Law som lyfte upp filmen.
marleey
2015-05-03
Positiv överraskning. Mycket tack vare Jude Law som är riktigt sevärd. Härlig brittisk dialekt och en rapp dialog. Gillar denna typ av dialog som är rapp och rå när karaktärerna ständigt kastar skit mellan varandra. Ibland kan jag tycka att storyn blir lite meningslös och långa stunder inte leder någonstans. Men emot slutet knyter man ändå ihop säcken på ett bra sätt. Dom Hemingway har en skön atomsfär som känns lite galen. Kombinera det med skön musik som har man fått ihop en klart godkänd rulle.
ulpe01
2015-02-14
Jude Law gör en riktigt bra insats. En rulle som kom från "ingenstans" för mig, en riktigt positiv överraskning.
Molestaire
2014-12-14
Känns som att spåret med hans tidigare "yrke" lämnas lite väl outforskat. Den smått psykotiska stämningen funkar utmärkt när monologerna håller hög klass, vilket de gör ett flertal gånger, men då och då blir det lite väl mycket rundgång. Fotot kommer lite i skymundan, men kontrasterar verkligen med manuset i det att det titt som tätt fullständigt tar andan ur en. Tyvärr svårt att njuta av, när hela filmen puttrar på i en lagom lång sockerchock.
Dutch
2014-08-07
Jag blev väldigt äcklad utav hans accent.
QuiNonStultus
2014-07-19
Ojämn. Stundtals fantastiskt burlesqua monologer och dialoger, men som liksom inte kommer någonstans riktigt kul. Detta är inte episkt, och det håller ihop inte fantastiskt. Jaja,underhållande iaf.
PeterTheW
2014-06-07
Det är i grund och botten väldigt mycket skitfilm. Jude Law är suverän tycker jag. Det blir "bättre" mot mitten och slutet när det faktiskt börjar känna som det finns någon mening med filmen, men första delen är enbart jobbig. Det är tråkigt och irriterande att följa ett sånt arsle.
Ojhda
2014-04-09
Lite billig men blir ändå en stabil trea. Skön musik, underhållande film med Jude Law som gör bra ifrån sig! Inget jätte speciellt men en skön film!
Darqwing_Duck
2014-04-06
This movie is fucking insane and I love it!