Dolt under ytan

Dr. Norman Spencer lever lyckligt tillsammans med hustrun Claire och hennes dotter Caitlin i ett underbart beläget hus vid en insjö i Vermont. Claire gav upp sin karriär som cellist för att i stället på heltid ägna sig åt dottern Caitlin, som nu skall börja på college. Detta utgör en källa till oro för Claire, liksom ett nyinflyttat, ständigt grälande grannpar. Norman har emellertid svårt att ta sin hustrus alltmer fantasifulla oro på allvar.

Originaltitel What Lies Beneath
Regissör Robert Zemeckis
Manus Clark Gregg
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Harrison Ford, Michelle Pfeiffer, Joe Morton, James Remar, Diana Scarwid, Miranda Otto, Ray Baker, Wendy Crewson, Amber Valletta

Skapad 2019-12-07 av cineasten89
Har filmbolaget brist på manus eller vad? Dolt under ytan verkar vara ett manus som skrivits på kort tid, och inte ändrats. Visst har den bra stunder, men ändå. Trailern som visades gav sken av a...   Läs mer »

Skapad 2019-11-14 av Gabriel
Kring millenieskiftet producerades en rad mycket populära mysrysare (Sjätte sinnet, The Others m fl.) vars dramaturgiska effekt byggde på att servera betraktaren ett antal pusselbitar att lägga sa...   Läs mer »

the-godfather
2021-02-24
Inte jättebra och inte jättedålig, hamnar någonstans mittemellan. Pfeiffer spelar mycket bra och hon är filmens höjdpunkt med sitt skådespel, Ford spelar ok. Början är bra och mitten är likaså, dock så tappar filmen lite på slutet då det blir ganska förutsägbart. Helt ok rulle som funkar en tisdag natt.
Engravadlax
2020-07-01
Skräck är kanske inte Superhjälte-Greggs grej.
2020-03-25
Njeea detta gav inte spec mkt..direkt.. Skoj se en smått crazy Pheiffer göra en light Basic-Instinct dock" Troligen en pay-the-rent rulle för båda inblandade.. 2+
2018-03-07
Inte min typ av film, så nej!!
2021-11-08
Väldigt bra.
RustyFilm
2016-12-09
Detta är en rysare av ”spökhustyp”. Skrämsel effekterna är de klassiska som skuggor, skumma ljud, oväder och mycket badkars tjat. Allt är vacker och proffsigt utfört men det hela känns ändå lite lågbudget eftersom hela handlingen dras av i princip två skådisar och väldigt få miljöbyten (badkaret får många film meter). Trots allt är det ändå hyfsat spännande.
F-M-J
2015-08-25
Tight thriller som överträffade förväntningarna.
Tatty
2015-03-28
Riktig bra och spännande film. Kanske inte så spännande men ändå så spännande för Harrison Ford inte är vänlig i filmer vilken jag gillar skarpt för han spelar rollen bra likaså Michelle Pfeiffer.
2014-10-29
Thriller a la Hitchcock-stil med Harrison Ford och Pfeiffer. Bra handling, spännande rakt igenom, en mycket bra thriller i hög klass. Filmen tar i lite extra mot slutet. Kul med Ford i en lite annorlunda roll för honom. 3+
silvertrain
2014-06-30
En riktigt bra skräckis! Det här är min typ av skräck som handlar om spöken och mystik. Och inte.massor av blod och äckel. Väldigt vältänkt och bra mysterium. Även oförutsägbar. Skådisarna gör också riktigt bra ifrån sig! Stark trea!