2.4

Dollman

Brick Bardo, den tuffaste polisen på hela planeten Arturus, kommer till Jorden i jakten på en brottsling från Arturus. Dock tillstöter ett mindre problem. Brick upptäcker att det finns en viss skillnad i storlek mellan Jorden och Arturus. Brick visar sig inte vara större än en Barbiedocka i jämförelse med innvånarna på denna primitiva planet. Men skam den som ger sig, jakten är igång.

Originaltitel Dollman
Regissör Albert Pyun
Manus Charles Band, David Pabian, Chris Roghair
Genre Thriller, Kriminalare, Science Fiction, Action, 90-tal
Skådespelare Tim Thomerson, Jackie Earle Haley, Kamala Lopez-Dawson, Humberto Ortiz, Nicholas Guest, Frank Collison, Samantha Phillips

2012-10-12
Pyun kan sina cyborgs och post-apokalyptiska landskap. Det börjar fräsigt på skönt full moon-manér, men hela grejen med latinogänget och familjen känns mest överflödig och drog ner allt. Det är en skräpfilm och jag önskade att de inte heller försökt göra den till nåt annat.
dudson
2012-09-02
Härligt störd liten film som innehåller gangster latinos..en galen långhårig snubbe..sen givetvis Dollman som levererar cyniska on-liners + skjuter stora feta hål i slöddret..Och sen har hela filmen nånn slags skön Terminator domedags känsla över sej..
2011-08-10
Börjar fullkomligt lysande, men när det börjar komma in kvinnor och barn i bilden så blir det genast sämre. Men hårdkokt är det. (7+/15)
karlmats
2009-06-19
Cheesy, over the top, lågbudget som fan och fylld av överdriven dialog skriven på 25 sekunder och jag stundtals älskar det. Tim Thomerson är riktigt bra som Dollman och även om resten av casten mer eller mindre suger gör det inte så mycket. Med sina hemmagjorda specialeffekter visar Pyun att man inte behvöer CGI för att göra filmer. Storyn är givetvis helt absurd men det bidrar bara till den komiska stämningen. Pyun har gjort det igen!
Lukinx
2005-12-07
Sett den nu och helt klart underbar! Imorgon ska jag se Dollman vs. Demonic Toys. Me happy!
ninja
2005-11-05
Jag med. Låt oss samarbeta i vår jakt!
Lukinx
2005-09-08