Dödsmatchen

I en värld efter den stora katastrofen spelas en brutal sport som liknar amerikansk fotboll, fast med grymmare regler.

Originaltitel The Blood of Heroes
Alternativ titel Salute of the Jugger
Regissör David Webb Peoples
Manus David Webb Peoples
Genre Action, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Rutger Hauer, Vincent D'Onofrio, Joan Chen, Delroy Lindo, Anna Katarina, Gandhi MacIntyre, Justin Monjo, Max Fairchild, Hugh Keays-Byrne, Richard Norton

Robkiller
2019-04-07
Handling, syfte, mening.. vad ska man med sånt krafs till... låt Rutger och gänget böka runt i någon form av framtida gladiatorspel hela filmen istället, måste någon ha sagt, för så blev det. Usel men ändå tillräckligt annorlunda för att fungera.
idd
2014-08-06
Slutmatchen är riktigt underhållande, tyvärr dröjer det ett tag in i filmen innan man riktigt fattar vad spelet går ut på vilket gör början lite tradig..
niin
2013-12-14
så jävla töntig film
ClintanTheKing
2013-09-28
Underhållande och blodig film. Hauer levererar som vanligt bra skådespel. Även Joan Coen är okej och sen är det kul att se Vincent D'Onofrio från Full Metal i en roll.
AlbinWesley
2013-03-30
Friday Night Lights + vapen och hundhuvuden = fenomenalt!
dudson
2012-09-15
Fläskig vålds apocolyps med hjälten Rutger.
DiMMUBoRGiR
2012-09-05
Storyn är oerhört enkel och i sig ointressant, men det finns något småtrevligt ändå i den här filmen. Det skulle ha varit mer intressant att få förstå sig på världen och dess förutsättningar, men kanske hade just filmens förtjänster då gått förlorade. Sevärt om man gillar fajter och postapokalyptisk enkelhet.
NFM
2012-08-02
Otroligt bra! Riktigt medryckande.
egoman
2012-07-14
Bara 480 betyg satta på den här filmen. Folk har ingen aning om vad de missar!
Noseman2005
2012-05-28
Vilken pärla! Den här kom precis innan jag började masskonsumera filmer i den lokala videouthyrningsbutiken och av någon konstig anledning blev det aldrig att jag såg den, trots kombinationen Rutger Hauer, postapokalyps och våld. Men nu har jag gjort det och det var fanimej på tiden.