2.1

Dödsmärkt

DEA-agenten John Hatcher väljer att dra sig tillbaks från polisyrket efter att ha tjänstgjort i Colombia där hans partner dog när de kämpade mot narkotikalangare. Allt våld borde nu ha varit över för Johns del om han inte skulle ha råkat hamna i en skottlossning där han dödade flera män som tillhörde den lokala narkotikakungen Screwfaces gäng. Nu måste John för att skydda sig mot Screwfaces hämd än en gång ta upp kampen mot ondskan.

Originaltitel Marked for Death
Regissör Dwight H Little
Manus Mark Victor, Michael Grais
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Steven Seagal, Basil Wallace, Keith David, Elizabeth Gracen, Danielle Harris, Tom Wright, Joanna Pacula, Kevin Dunn, Peter Jason, Michael Ralph, Jeffrey Anderson-Gunter, Victor Romero Evans, Bette Ford, Danny Trejo, Al Israel, Arlen Dean Snyder

karlmats
2019-06-11
Tidiga Seagal har gett mig både standard-2or och ett par riktiga guldklimpar så jag visste inte riktigt vilken Steven som skulle dyka upp här i hans tredje film. Svaret insåg jag ganska snabbt, det var den mediokra varianten som trots urflippade jamaikaner här gör en ganska generisk film. Han är ju inte så dålig som skådis som hans rykte gör gällande, men likt Uwe Boll behöver man få den där personliga Seagal-glimten för att hans filmer ska lyfta. Gärna bli lite meta och inte ta sig själva på så stort allvar, eller ta sig själva på alldeles för stort allvar, så där för garvets skull. Nu blir det mellanmjölk och ganska trist. En stabil 2a, men jag ger mig inte, jag ska hitta fler guldkorn i hans katalog.
BrutusBeefcake
2017-07-11
Wow!! Vilken rulle!! Steven Seagal slåss här mot jamaicanska knarklangare och det är precis lika tufft som det låter. Denna har det mesta man kan önska. Seagal, jamaicaner med häftig brytning, voodoo och en stenhård boss som heter Screwface. Det är så här actionfilm skall vara! Första gången en rekommenderad etta blir en fyra för mig också. Vad hände där filmtipset? Men jag är så oerhört glad att jag inte såg några Seagal rullar när jag var i tonåren, för nu har jag massor kvar att se som jag blev betydligt mer pepp på efter denna. (11+/15)
gjoob
2016-07-29
Gasen i botten, usla skådisar, undermåliga jamaicanska fejk-dialekter och en fiskmås i sin prime. Voodoo-tramset kunde man gott och väl ha strukit från manus men det förtar inte helheten och det faktum att detta är en av hans bästa filmer.

2015-06-13
Inte den där jävla fiskmåsen igen..
ClintanTheKing
2014-03-02
Sämre än Seagals tidigare filmer men fortfarande, den är en jäkla skön stämning i hans täta sprängfyllda action-rullar och alltid bländande bra soundtrack. Här är det givetvis inget untantag. Kul med Keith David i en av rollerna.
GrandMaster_E
2013-11-30
Jag varken somnade eller himlade allt för mycket med ögonen. Gediget hantverk därndock storyn hamnar lite i kläm.
Howler19
2013-09-18
Den första Seagal-filmen jag sett. Det är möjligt, eller till och med troligt, att han gjort sämre filmer. Jag kan dock inte förmå mig att ge den här dyngan mer än en etta även om den hade sina stunder.
kanemura
2013-09-11
Seagal är verkligen otroligt träig, men det är ju ingen skåpsvältare direkt. Filmen i sig är OK, inte mer. Ett plus är att Seagal åtminstone är med på att få lite spö i den här filmen.
Hanness
2013-09-10
Godkänd Seagal film.
Malfunction
2013-08-25
RichardEk, "Fuck you and die" är från Seagal-klassikern Hard to Kill.