Dödligt spel

En man tappar minnet efter svår bilolycka. När han försöker fylla i luckorna i det förflutna inser han att allt kanske inte stod rätt till ens före olyckan.

Originaltitel Shattered
Regissör Wolfgang Petersen
Manus Wolfgang Petersen
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Greta Scacchi, Tom Berenger, Bob Hoskins, Corbin Bernsen, Joanne Whalley

sven_usling
2018-07-29
Förutsägbar men ändå hyfsat underhållande thriller.
2016-10-30
Väldigt bra och spännande thriller i Hitchcock-stil. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig.
Fläskkäft
2015-05-19
Det känns som om "Dödligt spel" bara är en i mängden av liknande material som dök upp där i början på 90-talet. Historien övertygar inte i alla avseenden och jag tycker mig märka en del brister i både historien och i filmen som sådan. Skådespelarprestationerna är väl inte heller de bästa även om Berenger sköter sig skapligt. Det mesta är ganska lätt och räkna ut och då är jag inte den som medvetet brukar ägna så mycket tid åt sånt i en sådan här film, men är det uppenbart så är det.
rnkrft
2015-01-31
som en carpenter
2014-07-18
De Palma-doftande thriller av rätt ordinär kaliber. Förvecklingar stplas på varandra, men slutresultatet blev ändå bra. Stiliga San Franciscomiljöer. Berenger ser mest ledsen ut hela filmen.
Andreas_
2014-02-14
Vilket skämt till en film...Wolfgang Petersen borde ju skämmas, den är ju som ett stort hån mot publiken som han tydligen tror är hur korkad som helst, för den vill vara "Hitchcock" men en normal intelligent person har räknat ut historien redan efter 20 min in. Pinsamt dålig, och som någon skrev tidigare, "det är så mycket hål i storyn att inte ens Ron Jermey kan fylla upp". Den är ju baserad på en roman, så man kan ju tycka att detta borde vara bättre, men kanske är boken lika dålig när det kommer till detaljer och logik, men det kan jag tyvärr inte svara på eftersom jag inte läst boken, men filmen är iallafall riktigt dålig, och borde undvikas till varje pris, inte ens skådisarna gör ett bra jobb, ser mest bara sega och lata ut, förutom gamle Bob Hoskins förstås, han är den enda med lite energi. Visst har filmen en hel del tidig 90 tals charm och mycket fina miljöer som Wolfgang fångat fint med kameran, men det är det enda som är vettigt och sevärt i denna ointelligenta historia, även om den så gärna vill försöka vara intelligent...nä undvik och se en riktigt välgjord Hitchcock film istället, för då använder ni tiden bättre. Stark 1:a endast för dom vackra miljöerna och Bob Hoskins försök till att göra något av sin karaktär, och massa minus för all bortblåst logik och trovärdighet filmen igenom.
2013-07-09
Något sämre än vad jag minns den som när jag senast såg den för Ca..22år sedan. men en skaplig thriller iaf 2+
chow666
2010-12-22
en av mina favorit filmer
sonab
2010-04-22
korkat manus inte särkilt nyskapande heller.
jimmyringo
2009-08-16
Helt ok mysterium kryddat med några oväntade twistar.