2.4

Dödens budbärare

En mormons tre fruar och barn blir brutalt mördade och det enda spåret efter mördaren är ett meddelande ristat med blod på dörren.

Originaltitel Messenger of Death
Alternativ titel Hämndens ängel
Regissör J Lee Thompson
Manus Paul Jarrico, Rex Burns
Genre Thriller, 80-tal
Skådespelare Trish Van Devere, Charles Bronson, Marylin Hassett, Laurence Luckinbill, Daniel Benzali, Charles Dierkop, Jeff Corey, John Ireland

ItalyErik
2021-10-08
Inledningsscenen är makalöst tät och rå, men efter den går det bara utför. En generisk b-thriller.
dudson
2016-09-30
Förjävla seg med en träig Bronson. JäZp.
2015-01-11
Inledningen kommer med en härlig stämning och spänning i några riktigt otäcka och intensiva scener. Därefter försöker jag förhålla mig till historien som har svårt att intressera mig. Jag har svårt att engagera mig i vad som berättas och skådespelarna imponerar inte på något större sätt. Det religiösa temat i filmen avskräcker till viss del för mig personligen. Inte på något sätt en katatrof men en film som jag känner kommer glömma av lätt. 2+
Bredman
2012-03-15
Trots lågt betyg en åldrande Bronson som är cool.

2010-05-28
Ganska bra, sett till Bronson mått är den sådär. 3a.
FabianBom
2009-04-19
mer drama än thriller, men bronson spela bra
FilmGuden
2008-07-21
Lät kul med en Journalist som ska rensa skurkar. Men Charles Bronson känndes nästan som en statist, bakom en historia med folk som bråkar.
Krantzylvania
2007-10-22
Bronson är lite mer mänsklig i den här filmen! Nästan en fyra!
Bomkia
2006-12-05
För att vara en åldrad tidningsreporter är Bronson ovanligt bra på att slåss. Ganska underhållande. 3-
BladeHater
2004-09-11