2.7

Doctor Strange in the Multiverse of Madness

Doctor Strange är tillbaka och den här gången måste han rädda en helt unik tjej som har möjligheten att röra sig fritt i Multiverse. Hon är jagad av en okänd identitet som vill vinna hennes makt för sin egen skull.

Originaltitel Doctor Strange in the Multiverse of Madness
Regissör Sam Raimi
Manus Michael Waldron
Genre Action, Science Fiction, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Benedict Cumberbatch, Elizabeth Olsen, Xochitl Gomez, Rachel McAdams, Chiwetel Ejiofor, Benedict Wong, Bruce Campbell, Patrick Stewart, Jett Klyne, Julian Hilliard, Michael Stuhlbarg, John Krasinski, Hayley Atwell, Anson Mount, Lashana Lynch, Charlize Theron, Sheila Atim, Adam Hugill

Skapad 2022-05-11 av darkmist82
Det är inte första gången Sam Raimi tar sig an en superhjältefilm. Vi minns hans trilogi med Tobey Maguire som Spider-man under tidiga 2000-talet. Dock får han denna gång chansen att skapa en m...   Läs mer »

fridenpaden
2022-07-06
För mycket mumbojumbo.
2022-07-03
Alltså, det är bra jävla trist med skuttandet mellan världar och megamagiska supergrejer - allt blir så enormt ointressant. Och så en brådmogen unge på det. Däremot är några scener riktigt fläskiga. (4+/15)
Spook
2022-06-26
Tyckte den var helt ok. det här med multiverse är så uppfriskande, de kan skapa nya karaktärer och cameos som man verkligen häpnar åt :)
Starkbröl
2022-06-25
Helt okej. Precis som förra filmen helt fantastiska effekter, men allt inom Marvel känns ruskigt gjort och trist nu.
Dutch
2022-06-22
Bättre än den första!
amam
2022-05-17
Lite kul koncept men i slutändan bara ytterligare en Marvel superhjältefilm. Benedict är asbra och saker som musikmagin var kul men annars är den mest bara underhållande men överraskar aldrig.
PeterTheW
2022-05-10
Lik ingen annan superhjältefilm. Kul cameos, ganska corny dialog och jag tappar väl intresset emellanåt men samtidigt ÄLSKAR jag att Marvel Studios släppt Sam Raimi lös och låtit honom göra det han vill för den här osar så tydligt av hans ganska skräckfilmer att jag bara måste älska delar.
2022-05-07
Jag vill inte skriva en spoiler men Jockflake har missat väldigt mycket då det han frågar efter väldigt tydligt besvarats.
Jockflake
2022-05-07
Demonen som hade jagat henne, genom hennes första ca 70 multiverses då? Hela filmen är ett enda stort plothole, och upplösningen är otillfredställande dum.
jack_jack_jack
2022-05-06
Fantastiskt stökig superhjältefilm i sann Raimi-anda