2.2

Doctor Detroit

Den stillsamme Clifford tvingas utan att själv ha valt det leva ett dubbelliv. På dagarna är lärare, på nätterna förvandlas han till den fruktade Doctor Detroit, som kämpar med den fruktade "Morsan" om makten över hallickarna och de prostituerade i Chicago.

Originaltitel Doctor Detroit
Regissör Michael Pressman
Manus Carl Gottlieb, Bruce Jay Friedman, Robert Boris
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Howard Hesseman, Donna Dixon, Dan Aykroyd, Lydia Lei, T K Carter, Lynn Whitfield, Fran Drescher, George Furth, Nan Martin, Kate Murtagh, Glenne Headly, Andrew Duggan

Björkman
2016-01-07
Första timmen är tämligen seg och ointressant, men sista halvtimmen är klart godkänd och bitvis rolig. Aykroyd spelar i sedvanlig ordning hälften okej, hälften över. Extra plus för James Brown, dansnumret i slutet samt George Furth som spelar Aykroyds nervöse farsa.
JanneN
2013-02-03
Ja, ingen höjdare. men ändå lite kul då och då. Det som räddar filmen är uppträdandet med James Brown. Det fick mig att minnas filmerna med The Blues Brothers. Jag ger två för filmen och 1 extra för den korta scenen med James Brown. Det blev, som tur är, ingen uppföljare som lovades i slutet av filmen.
ahkoila
2012-02-21
Kul men skulle må bra av att dumpa sista minuterna som inte ligger i linje med resten av filmen.
jonbo
2011-08-26
Typisk 80-tals komedi som egentligen inte har någon story att bry sig om, inte så många garv heller men den vinner på charm, särskilt då Dan Aykroyds.
snyltare
2010-12-29
Nja, lite kul kanske, men å vad man har sett det. Förutom själva doktorn då, förstås. Honom har jag inte sett förut.
yrkeschaufföre
2010-12-28
Roligast var det att se Fran Drescher i en ganska tidig roll, hon är lite lik Alicia Keys. Annars var det typiskt tidigt 80-tal flams, trams och lite hasch.
2007-05-22
Väldigt flamsig och urdaterad komedi. Charmig på sina håll och va säkert hysteriskt kul när den kom
bettyblue
2005-11-18
devo!
Janozh
2005-05-09
aah vilken klassiker, och vilken låt!!
kaskad
2004-03-18