1.4

Djungel George 2

Djungel George, vildaste killen i djungeln, lever lycklig i djungeln tillsammans med sin vackra fru Ursula och deras son George junior. Men vad George inte vet om är att en lömsk orm smugit sig in i djungeln - Ursulas mamma Beatrice. Hon tänker göra allt för att Ursula ska lämna George. Inte nog med det, hon vill också jämna hela djungeln med marken! Plötsligt är Ursula bortrövad och spåren leder till Las Vegas. Där måste George och hans vilda djungelvänner först rädda tillbaka Ursula och sedan snabbt som ögat åka tillbaka för att rädda sitt eget djungelparadis innan det är för sent!

Originaltitel George of the Jungle 2
Regissör David Grossman
Manus Jordan Moffet
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Christopher Showerman, Julie Benz, Angus T Jones, Thomas Haden Church, Christina Pickles, John Kassir, Kelly Miller, Erika Heynatz, Marjean Holden, John Cleese (röst), Michael Clarke Duncan (röst), Keith Scott (röst)

2018-01-29
Hopplöst sämst!!
2016-11-26
Fruktansvärd...
2014-12-09
I denna uppföljare är några skådespelare utbytta medans andra återvände. Största förlusten för denna film är helt klart att Brendan Fraser som verkligen lyfte den första filmen i rollen som Djungel George inte är med denna gång. Filmen fungerar tack vare att skådespelare som Thomas Haden Church och John Cleese återvände och att historien är enkel. 2+
LTT86
2014-07-17
Den bästa biten var väl när filmen erkände att det är en annan skådespelare som spela Djungel Goerge, annars var det en dålig film.
StureStenhög
2014-03-07
Samma film en gång till, fast lite sämre, men det betyder ju också att allt som var så härligt med den första filmen finns här med, förutom Brendan Fraser då. Det är framför allt den självmedvetna metahumorn som gör det här till en så kul filmupplevelse, och filmen sätter ribban direkt när den nya killen som spelar George förklarar för berättarrösten att han har ersatt Brendan Fraser eftersom filmbolaget var för snåla för att betala den gamla stjärnan. Berättarrösten är nog för övrigt filmens bästa karaktär, hur ofta får man egentligen anledning att säga det? Ape är även han ett kärt återseende. Killen som spelar George är i ärlighetens namn riktigt kass dock, men samtidigt känns han så harmlös att det vore direkt elakt att ogilla honom. En del kul referenshumor blir det längs vägen, och den här rullen är på många sätt en bättre parodifilm än många renodlade parodifilmer. Det är väl fortfarande ingen stark trea direkt, allt funkar ju knappast, men jag skrattade ändå regelbundet filmen igenom, och så länge man inte har en stör uppkörd i röven så bör man kunna ha en del kul med en sån här film
Klintan911
2011-08-02
En väldigt dålig uppföljare med nya kassa skådespelare. Originalet var så mycket bättre än den här smörjan.
Newt
2010-11-16
Får ettan av framstå som ett mästerverk. Seriöst vem gör en sådan här film?
Brouhaha
2010-10-01
Ursula är blondare och George har bättrat på fysiken, men trots dessa framsteg är uppföljaren snäppet sämre. :/

2008-08-15
Den var faktiskt sämre än ettan. Helt otroligt. Nåja, på¨filmtipset är alla ettor av lika värde.
yrkeschaufföre
2008-06-22
Det verkar ju som om Brendan Fraser har tackat nej till den här uppföljaren och det säger ju en hel del...