2.5

Djävulen och jag

Elliot är en påfrestande och synnerligen socialt obegåvad typ. Han är förälskad i Alison som knappt noterat att han existerar. I sina desperata försök att fånga Alisons uppmärksamhet tar han till det yttersta greppet - han säljer sin själ till Djävulen.

Originaltitel Bedazzled
Regissör Harold Ramis
Manus Larry Gelbart, Harold Ramis, Peter Tolan
Genre Komedi, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Brendan Fraser, Elizabeth Hurley, Frances O'Connor, Orlando Jones, Paul Adelstein, Toby Huss, Gabriel Casseus, Miriam Shor, Brian Doyle-Murray, Jeff Doucette, Aaron Lustig, Rudolf Martin

Skapad 2019-10-24 av Kiril
Brendan Fraser är helt klart en skådespelare som blivit ett offer för type casting. Av alla filmer jag spontant kan komma på att han varit med i (med ”Gods and Monsters” och ”Mumien” som enda ...   Läs mer »

2013-08-11
Okej film men lite tjatigt. Brendan Fraser är bra som Tarzan men i denna filmen sådär.
RadioSaga
2013-08-09
Det var minst sagt en annorlunda film, rolig till och från med något saknades. Dock är den sevärd!
2013-04-07
Det är gott om roliga skämt och Brendan spelar nog sin bästa roll någonsin. Liz är sexig men filmen spårar ur lite i slutet så därför får den en svag fyra.
Pixic
2013-04-05
Skön film som var annorlunda. Liz Hurley var riktigt snygg och var precis känt att hon brutit med Hugh Grant när filmen kom på bio.
Xenox
2012-07-21
Roligt koncept. Filmen är ganska bra.
Halofreak92swe
2012-07-04
Den var mycket sämre än jag förväntat mig. Skrattade lite grann men den var mest seg. Gillade djävulen dock och hennes sköna accent:) Stark 2.
RunRiot
2011-11-21
Usch! Bara seg och tråkig. Originalet klår denna med hästlängder, där gillar man ju faktist djävulen till och med. Uppskattar dock hyllningen i att hundarna heter Peter och Dudley.
Forrrs
2011-10-25
Filmen är väl inte så jätte bra egentligen kanske, men kan inte ge den något lägre än en fyra ändå :)
ziferN
2010-09-21
Rätt så rolig och underhållande komedi film med ett bra budskap, djävulen var helt insane sexig. Bra film att fördriva sin tid med, stark 3a!
Novead
2010-05-11
Förutom att jag stör mig något ofantligt på Frasers dåliga önskningar är det här en riktigt rolig film.