2.9

District 13: Ultimatum

Banlieue 13, två år senare. Regeringen har bytts ut, resten är oförändrat. Isoleringsmuren sträcker sig fortfarande runt stadens getton och deras alltmer inflytelserika gäng. Affärerna är nu uppdelade mellan fem etniska grupperingar, alla med varsin fruktad gängledare. Statens korrumperade säkerhetstjänst är mer än någonsin beslutsam att ta hand om problemet. Polisen och kampsportsexperten Damien slår sig på nytt ihop med förortens parkourmästare Leito. Deras mål: att rädda staden från kaos. Deras plan: tuffa slagsmål och det vanliga tänjandet av Newtons gravitationslagar!

Originaltitel Banlieue 13 Ultimatum
Alternativ titel B13-u
Regissör Patrick Alessandrin
Manus Luc Besson
Genre Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare David Belle, Cyril Raffaelli, Philippe Torreton, Daniel Duval, Pierre-Marie Mosconi, Moussa Maaskri, Elodie Yung, MC Jean Gab\'1, Laouni Mouhid, Fabrice Fletzinger, Sophie Ducasse

santiago
2017-12-06
Häftig film men lite tamt slut tyvärr.
arruba
2016-03-28
Värdig uppföljare till förra filmen. Underhållande och rappt tempo gör att man känner sig glad.
2015-12-03
Börjar bra men tappar mycket mot slutet.
precious_death
2014-10-08
mycket underhållande! Parkour så att man tappar andan. Dock känns storyn lite tunnare än den första filmen.
ClintanTheKing
2014-05-02
Inte riktigt lika vass och tät som första filmen men fortfarande en klart sevärd rulle. Det mest imponerande med dessa filmer är att stuntskådisarna själva spelar huvudrollerna. All cred till dessa herrar!
Mat1az
2014-02-26
Kul att kolla på pga. all parkour och fighting. Storyn känns inte speciellt innovativ och karaktärerna är rätt fåniga. Slutet var ju totalt idiotiskt.
Semiramis
2012-11-17
Mycket bra action, sämre story. Den har massor av bra parkour och fighting, och förtjänar därför den fyra som den första filmen inte nådde upp till.
Totenkopf
2012-09-29
Fullt lika bra som första tycker jag inte de är, kändes rätt kort och slutet var väl inte så värst spännande. Men mycket action och första halvan är riktigt bra.
xhalelife
2012-02-09
Bättre än första tyckte jag, men det beror nog på att det var aningens bättre flow med mer och större parkour. Cyril Raffaeli har inte gjort dåligt ifrån sig i något av det jag sett med honom. Rakt igenom underhållande med ordentligt fet action!
booby
2011-10-30
Jag gillart. Bra flow och häftiga hopp och fightscener. Två franska JackieChan-pojkar som underhåller bra.