2.9

Walking Distance

Den överviktiga och isolerade Fede hittar livsgnistan när han börjar dokumentera sin vardag med en digitalkamera. Den unge kameraförsäljaren Paulo och Fedes svåger Ramón utgör hans enträgna hejarklack när livet långsamt öppnar sig igen.

Originaltitel Distancias cortas
Regissör Alejandro Guzmán Alvarez
Manus Itzel Lara
Genre 2010-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Luca Ortega, Mauricio Isaac, Joel Figueroa, Martha Claudia Moreno
Filmnummer 119271

karlmats
2015-11-30
Den isländska Virgin Mountain följs upp av den här mexikanska rullen på samma tema. Tyvärr blir det här inte alls lika intressant och engagerande. Kanske är en kulturkrock men den isländske Fusi följde jag med skratt och gråt, Fede däremot känner jag inte riktigt att jag bryr mig om, hans kompisar känns mer som filmkaraktärer än riktiga människor och jag sluter mig nog till att det här är hellre än bra. Dåligt är det inte, men det måste finnas många filmer i samma genre som gör det här bättre. En stabil 2a.
Tonti
2015-11-22
Lägenheten är riktigt intressant och det är kul att känna igen sig i semesterbilderna från Oaxaca. I slutändan lite för hjärtevärmande för sitt eget bästa. Fast det är verkligen en helt okej film.