3.1

Diskhofeber

Arbetslösa killar i Skottland som får den begåvade idén att stjäla diskbänkar i rostfritt.

Originaltitel That Sinking Feeling

2024-04-19
Helt okej.
fisk0
2020-02-10
Håller också med bubblo, men vet inte om jag kan vara riktigt lika generös med betyget. Inledningen var riktigt bra, med mysiga miljöer och intressanta karaktärer, men mot slutet var allt bara en tramsig röra. Betyget blir någonstans i trakterna kring en stark tvåa eller väldigt svag trea.
flanell
2015-03-11
Instämmer helt i bubblo's snart 6 år gamla kommentar.
Mikka
2012-08-26
Nånstans i slutet av filmen fanns ett par stunder som jag tyckte var lite fyndiga... annars, nej, det här föll mig inte i smaken. Det är dock alltid härligt att höra dialekten!
bubblo
2009-10-01
Behållningen var det fula 70-talets nedgångna Glasgowmiljöer, och alla tonårsnördiga superfula karaktärer i huvudrollen - ganska småputtrigt kul, men den här Dumbom-humorn gick lite överstyr och blev smått fjantig, och det här med att tycka män i kvinnokläder-är det roligaste som finns delar vi nog inte helt med folket på de brittiska öarna.
hannibalhayes
2008-09-10
Jag såg denna film på bio när den kom i Sverige. Jag vill minnas att jag tyckte den var mycket rolig, men minns inte så mycket att jag tycker jag kan betygsätta den nu.
robert_akesson
2008-07-19
Rostfritt, transvestiter och munkar - en oslagbar kombination!