3.2

Disco Kung Fu

Mehmet bor i Kastby och förföljs av den onde Tarek som tillsammans med sitt gäng håller hela kommunen i ett skoningslöst terrorgrepp. Mehmet vill, men vågar inte kämpa emot. Så en dag dyker Willy Fastfoot upp – den bortglömde Kung-Fu mästaren från 70-talet som blev odödlig med sin Disco Kung-Fu. Willy ser att det finns en slumrande mästare i Mehmet.

Originaltitel Disco Kung Fu
Regissör Måns Mårlind, Björn Stein
Manus Robert Eriksson
Genre Kortfilm, Komedi, Action, 2000-tal
Skådespelare Kjell Bergqvist, Eva Röse, Rafic Dalle, Binayi Osman, Jimmy Mitra, Elisa Ifergan, Peter Engman, Kenton Alexander

Kortfilm
2013-02-11
En riktig amatörfilm. Manuset är dåligt och skådespeleriet är det sämsta jag sett, med undantag för Kjell Bergqvist. Om man bortser från den hemmagjorda låten i eftertexterna så är åtminstone musiken bra. Men den kan man ju knappast tacka filmskaparna för.
Xenox
2012-07-18
Överraskande bra kortfilm.
precious_death
2009-09-18
fett bra. riktig homage till gamla kungfu-rullar
federico033
2009-08-08
Kjell Bergqvist är stel som en kossa men är helt trovärdig som avdankad kungfu mästare
Levyn
2009-05-04
Så fruktansvärt dålig men sjukt underhållande.
FabianBom
2009-04-20
dåligt manus...dålig action
Piccolo
2009-04-01
Fick man äntligen sett den, och den levde med råge upp till förväntningarna! Grymt bra helt enkelt:)
ebenezer
2008-10-24
Den följer med som bonusmaterial till Mårlind/Steins långfilm "Storm".
Piccolo
2008-07-11
Någon som vet var man kan få tag i denna?
Bandersnatch
2008-03-27
Sköna karaktärer. Snygg film. Kul handling.