2.2

Dirty Grandpa

Just före sitt bröllop luras en spänd ung man till att köra sin farfar, en pervers före detta armégeneral, till Florida för spring break.

Originaltitel Dirty Grandpa
Regissör Dan Mazer
Manus John Phillips (III)
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Robert De Niro, Zac Efron, Zoey Deutch, Aubrey Plaza, Jason Mantzoukas, Dermot Mulroney, Julianne Hough, Jeffrey Bowyer-Chapman, Brandon Mychal Smith, Jake Picking, Michael Hudson, Adam Pally, Mo Collins, Henry Zebrowski, Danny Glover, Catherine Dyer

jp
2023-03-20
Folk har ingen humor längre. Skrattade högt genom hela filmen. Men inget för wokeeliten. Dvs halva filmtipset.
2019-11-17
Denna film är dålig, kanske t.o.m. usel och jag finner mig skämmas åt Robert De Niros skull för att han medverkar i detta. Samtidigt så har jag aldrig tråkigt när jag ser filmen och jag vill aldrig stänga av filmen. Dessutom finns det fortfarande en del av min hjärna som aldrig kommer tröttna på grovt språk, sexskämt och lättklädda kvinnor. Filmen är dessutom begåvad med underbare Jason Mantzoukas som är en man jag älskar. "Classic Pam". En underhållande dålig film. 1+
deswhip
2019-08-09
Jag tycker filmidén är ganska bra för den här typen av komedi, skådespelarna/castingen är ok och filmen har väl sina roliga stunder. Men tyvärr har filmskaparna dålig smak och ingen komisk talang, trist! Till att börja med hade filmen blivit mycket bättre om man låtit bli att överdriva händelser och karaktärer till en helt orealistisk nivå.
Spidde
2018-07-02
Ojojoj, var ska man börja. Blev lite sugen att se den här efter att ha hört om filmens episka uselhet. Som värdelös amerikansk komedi är den väl som många andra. Vad som är uppseendeväckande är att De Niro är med. Filmen är under Zac Efrons värdighet, så självklart borde inte han ha varit med heller. Många scener är så pinsamt usla och de allra värsta tar aldrig slut. Sämsta är ändå poliserna som bjuder på den sämsta humor jag sett på länge. En fullständigt värdelös film, men ändå lite fängslande. Svårt att sluta tiita när allt är så dåligt.
dafreakish
2017-11-18
Inget positivt. Det finns inget positivt alls att säga. Varför? Hade de kul under inspelningen? Ja antagligen. Men vem bryr sig då det här är smörja från början till slut. Okej, Plaza är bra. Alltid något.
wasteoftime
2017-10-09
Låt oss börja med det positiva. Och det är att det här är inte så dåligt som man kan tro, vid en första anblick. Därmed inte sagt att det inte är dåligt. För det är det. Och hur trött är inte "Robert De Niro spelar gammal gubbe som försöker dölja att han varit en elitmilitär/maffia-snubbe"-biten? Sjukt trött. Det finns så mycket annat man skulle kunna göra film om. Så mycket annat som gjorts, som är så mycket bättre. Varför finns det här ens? Inte vet jag, något vet säkert, det drar väl in pengar, antar jag... 9,8 på SH-skalan.
Murvel48
2017-10-03
Första halvtimmen var riktigt kass men det jobbade upp sig till en svag tvåa.
sven_usling
2017-09-13
En film som vill vara edgy genom att vara snuskig. Problemet som filmen har är att det snuskiga till stor del ligger i språket. Svordomar och lite utflippade perversa (nåja) kommentarer som är meningen att chocka. Dock kanske det chockar amerikaner när någon säger fuck var tredje minut. Visst det är lite småkul att höra vissa repliker komma från De Niro, men det skämtet tröttnar man på rätt snabbt. Dom försöker sätta in en krystad story, men det hjälper inte. Tänk om dom faktiskt vågat ta ut svängarna. Det hade kunnat bli intressant. Nu är det bara dumt.
TheHorrorfan
2017-09-08
Helt urflippad film. På ett positivt sätt såklart. En av de bättre komedierna därute, helt klart.
2017-08-30
As skön flippad film! Med en sanslöst hysterisk DeNiro. Alldrig sett han så vulgär förut:) en given rulle när man vill se DeNiro i högform.