3.4

Dinner Rush

Dinner Rush utspelar sig under middagsrusningen på en restaurang i Tribeca. Louie Crupa är bookmaker och restaurangens ägare. Hans son är en talangfull köksmästare som tjatar på honom om att få ta över restaurangen.

Originaltitel Dinner Rush
Regissör Bob Giraldi
Manus Brian S Kalata, Rick Shaughnessy
Genre Kriminalare, Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Mark Margolis, Vivian Wu, Danny Aiello, John Corbett, Summer Phoenix, Edoardo Ballerini, Michael McGlone, Jamie Harris, John Rothman, Walt MacPherson, Frank Bongiorno, Alex Corrado, Kirk Acevedo

Skapad 2019-12-10 av weng-weng
Medan sommaren fylls av konflikten mellan storfilmer och skitfilmer smiter jag iväg på en smakfull liten produktion, på betryggande avstånd från båda de första kategorierna. Dinner Rush är en...   Läs mer »

Julii
2007-11-01
Jävlar vilken snygg film!
hejknekt
2007-10-09
Det enda lite knepiga är den "vackra" musiken man då&då fick höra i bakgrunden då två personer förde ett samtal - t.ex "fadern" och "yngre ganstern" (minns inte namn). Blev lite skevt.. vilket dock kanske var menat?
hejknekt
2007-10-09
Gillar verkligen konceptet med att allt utspelar sig inne på en restaurang, nästan hela 98 minutrarna. Och man tappar inte intresset för ett öre! Intressant och rolig, stressig och bullrig, och varm.
Bomkia
2007-06-25
Satan va sugen på italiensk mat man blev efter denna. 3+
tvamvarg
2007-04-25
Trevlig film, men här och där var dialogen inte trovärdig. På gränsen till trea kanske.
okidoki
2007-04-06
Jag håller med alla som har gett filmen en fyra. Sjuk eller deppig? Sätt på filmen!
LasseKongo74
2007-04-02
Gillar den skarpt trots ett ganska lågt tempo. Intelligent dialog och intressanta karaktärer gör att man inte tappar intresset. Häftig upplösning på slutet.
kennert
2007-03-31
Värd att se men inte mer.
eugene
2007-03-29
En bagatell som smakar jäkligt gott
jaipie
2007-03-25
Kanske en trea, men jag tyckte stämningen i filmen kändes levande och de små vassa kommentarerna riktade mot NY-intellektuella konstmänniskor och matkritiker var klockrena.