3.4

Dinner Rush

Dinner Rush utspelar sig under middagsrusningen på en restaurang i Tribeca. Louie Crupa är bookmaker och restaurangens ägare. Hans son är en talangfull köksmästare som tjatar på honom om att få ta över restaurangen.

Originaltitel Dinner Rush
Regissör Bob Giraldi
Manus Brian S Kalata, Rick Shaughnessy
Genre Kriminalare, Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Mark Margolis, Vivian Wu, Danny Aiello, John Corbett, Summer Phoenix, Edoardo Ballerini, Michael McGlone, Jamie Harris, John Rothman, Walt MacPherson, Frank Bongiorno, Alex Corrado, Kirk Acevedo

Skapad 2019-12-10 av weng-weng
Medan sommaren fylls av konflikten mellan storfilmer och skitfilmer smiter jag iväg på en smakfull liten produktion, på betryggande avstånd från båda de första kategorierna. Dinner Rush är en...   Läs mer »

Canaletes
2015-01-15
Kul att hela filmen utspelas samma kväll. Sådär underhållande att se på. Kändes för krystat alltihop då många saker sker samma kväll, speciellt det oväntade slutet. Skådespelet okej med några jobbiga karaktärer som t.ex. sonen. Skön avslutningslåt. 5.1/10.
Korben_Dallas
2013-08-27
Filmen lämnade mig med en bitter eftersmak
cassiopeia
2011-10-08
Onekligen snyggt berättad. Bör inte ses på fastande mage.
Zok
2011-09-04
Bra, men filmen saknar ändå någonting för att få ett högre betyg.
P-H
2009-07-18
Vilken suverän filmidé! Blir aldrig långtråkig trots sitt "begränsade utrymme", utan är snarare grymt spännande och fascinerande i sin berättarkonst. Skönt att se en film som är så säker i sig själv att den inte behöver pressa fram klichéer.
Fredrik83
2009-06-23
Jag har aldrig blivit så sugen på mat som jag blev efter den här filmen. Var är närmsta italienska restaurang? :)
charmtrollet24
2008-10-28
Välspelad, mycket bra, älskar bra filmer där allt utspelar sig på samma ställe
finkan
2008-06-13
Mkt bra film...
Minik?
2007-12-23
Så medveten i sitt berättande så att jag blir religiös och dör och därmed kommer till paradiset i 98 grymt tighta minuter.
Kommie
2007-11-01