2.3

Diary of a Wimpy Kid

Greg börjar mellanstadiet och har alla odds emot sig ifrån början. Han klassas som tönt redan första dagen och hans storebror är inte till någon hjälp alls. Han bestämmer sig för att göra sitt bästa för att bli populär på skolan, men hans vänner som är extremt töntiga är mest till besvär.

Originaltitel Diary of a Wimpy Kid
Regissör Thor Freudenthal
Manus Jackie Filgo, Jeff Filgo
Genre Komedi, Familjefilm, 2010-tal
Skådespelare Zachary Gordon, Robert Capron, Devon Bostick, Rachael Harris, Steve Zahn, Chloë Grace Moretz, Karan Brar, Grayson Russell, Laine MacNeil, Alex Ferris, Samantha Page, Ava Hughes, Owen Best, Andrew McNee, Belita Moreno, Rob LaBelle, Nicholas Carey

BjörnBandhund
2021-11-06
Känns lite urvattnad jämfört med förlagan. Fortfarande helt okej men uppföljarna är för ovanlighetens skull ett strå vassare. 3-/5.
AlbinWesley
2016-01-11
Urlöjlig men bitvis skitkul. Sticker ut lite i hur den använder stereotyper på ett väldigt oängsligt sätt, det är roligt för det lyckas.
2015-01-18
Charmig och fin film för de yngre med underhållande dialog, färgstarka karaktärer och riktigt sevärda prestationer från barnskådisarna. En film som också fungerade helt OK för mig som filmälskande vuxen. Film baserad på en bok.
Mystica
2012-03-17
Sjukt bra film, och vilka otroliga skådespelare!!!
Gitarrmongot
2011-12-16
Känns som ett trippelavsnitt av någon slags ungdomsserie från 90-talet, ni vet, som The Adventures of Pete & Pete eller säg, Eerie, Indiana minus det övernaturliga. Fast de serierna hade ju schysta grundmaterial, något som inte går att skåda i den här filmen som känns hjärtlös och själlös och regisserad av en medvetslös som antagligen var både barnlös och barndomslös. Enda pluset filmen har är det att Chloe Moretz fortfarande är rätt snygg, inte sådär skitsexig som i Kick-Ass, nä, hon har ju verkligen dekat ned sig, men ni vad de säger, åldern tar ut sin rätt på alla. M
RunRiot
2011-10-09
Älskar den! Klockrena karaktärer och smart dialog. Storebrorsan är helt klart en favorit, tål inte morsan dock.
dagotto
2011-09-13
älskar dagbok för alla mina fans
benvolio
2010-11-15
Den får faktiskt en trea bara på grund av scenen när den där konstiga grabben med glasögon säger i falsett "It's got a hair on it!" :)
OffTheGround
2010-09-03
Fånig och klichéfylld. Men visst, jag skrattade ibland.
LXMBRG
2010-08-19
"How did the trees get there?" - "...and then they planted trees." Lätt roligaste replikväxlingen, för övrigt. Måste ses för att förstås. (Tråkig film i övrigt, ja.)