2.4

En nymfomans bekännelse

Ända sedan hon förlorade oskulden vid 15, har sex varit den enda vägen för Val att uttrycka sig. Hon har inga hämningar och älskar det. Lite för mycket kanske? Hon börjar skriva dagbok om sina upplevelser och lämnar efter sig sina mest intima tankar och minnen. Val har dock aldrig varit förälskad. Så när hon blir kär för första gången får hon uppleva något för henne obegripligt, det är bättre än sex. Men kärleken har en mörk sida och detta vänder upp och ner på Vals hela tillvaro.

Originaltitel Diario de una ninfómana
Alternativ titel Diary of a Nymphomaniac, Diary of a Sex Addict
Regissör Christian Molina
Manus Cuca Canals
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Leonardo Sbaraglia, Llum Barrera, Geraldine Chaplin, Ángela Molina, José Chaves, Belén Fabra, Pedro Gutiérrez, Antonio Garrido, Judith Diakhate, Natasha Yarovenko

Metheuz
2016-08-05
"Bättre än Nymphomaniac" läste jag nånstans. Njaaa var mestadels mjukporr och en lövtunn handling intryckt i det hela.

2015-05-11
Interessant film om livet. La musica era buenisima.
nestle
2014-06-11
Efter att hon varit kär för första gången trodde jag att hon hade lärt sig något och då började filmen bli riktigt bra. Men när hon sedan "bytte jobb" tyckte jag filmen blev riktigt dålig. Hon var ju ändå ganska gammal, hon borde fattat att den vägen inte var den bästa. Efter det höjdes den lite igen men slutar på en medel 2a. Inget man vill se igen direkt..
Robkiller
2011-09-29
Vet inte riktigt vad de ville säga med den här filmen, vad du än väljer så blir allt dåligt? Hade väl inte direkt mycket till handling förutom att beskriva problem. Produktionen som sådan var väl ok, och den var väl inte direkt usel, men inte särskilt bra heller
Nalland
2010-10-15
Ett beroende är oftast kolsvart. Att dessutom leva ensam med det gör det ännu farligare då begränsningarna förlängs. Förlorar man då stöttepelaren i tillvaron blir den onda cirkeln än mörkare. Till dess att vändningen kommer, som är vacker men ändå skrämmande.
Kristallskärva
2010-10-14
Tyckte faktiskt att den var riktigt bra. Tycker att den har både tydlig handling och djup, även om det såklart är väldigt mycket sex med.
Lovegain
2010-04-15
Fin berättelse om sexberoende.
Intro
2010-01-26
Var det bara jag som blev fett besviken på denna film!? visst är den sexig o så. men förutsägbar o inget djup. mer de gamla vanliga: flicka knullar runt, flicka blir kär "wihoo"
blackcurrant
2009-08-15
För mycket sex, för lite handling.
PebblesBeach
2009-07-29
Tunn på något vis, trots så mycket känslor.. Berörde inte på djupet som den borde ha gjort..