2.2

Devil's Pond

När Julianne gifter sig med Mitch tror hon att hon äntligen hittat en man som inte bara vill ha henne för hennes skönhets skull. Tillsammans åker de på smekmånad till en liten ö i en insjö mitt ute i vildmarken och där börjar snart Mitch visa en ny sida av sin personlighet.

Originaltitel Devil's Pond
Alternativ titel Heaven's Pond
Regissör Joel Viertel
Manus Alek Lev, Mora Stephens, Joel Viertel
Genre 2000-tal, Drama, Thriller
Skådespelare Kip Pardue, Tara Reid, Dan Gunther, Meredith Baxter
Filmnummer 19998

2024-03-24
Enkelt scenario de gjort det mesta av och faktiskt lyckats skapa en hyfsad thriller. Underhållande och småspännande.
TheHorrorfan
2014-09-16
Som föregående talare så är jag också väldigt svag för sådana här filmer. Visst är den förutsägbar, men inget som man stör sig på. 3.5 blir det.
Columbo
2010-06-21
Jag gillar denna. Men så har jag en förkärlek för brudar som ska försöka undkomma psykopater med alla dess medel :)
brtkrbzhnv
2010-02-19
Det som är dåligt: Rollfigurerna är nästan helt helt osympatiska: kvinnan är en äcklig rökarsköka, en skrikig toka, en falsk slyna och ett korkat våp (att killar, som hon säger, bara gillat henne på grund av hennes utseende borde väl ha givit henne en ledtråd om att det kunde vara läge att göra något åt de andra delarna av henne), medan mannen är en gapig rökare och en lögnaktig buse – även om man ju i och med den enorma besvikelse han måste känna över att ha beslutat att tillbringa resten av sitt liv med en sådan dålig kvinna kan ha viss förståelse för delar av hans underliga beteende. Musiken är mest jobbigt övertydligt skräp med massa stråkar typ sexiotalsskräckfilmfilm, med lite äcklig nittiotalsgitarrmusik inslängd för att även de slöaste av knivar skall förstå att detta är en horribel film. Det som är bra är väl scenografin och kameraarbetet; och sensmoralen, "man bör vara försiktig med vem man gifter sig med, för det går inte att tukta en argbigga", är väl okej.
Nathalena
2009-05-19
Battre an vad jag trodde..
Tubby
2007-04-12
Alltså, tillåt mig småle. Bara en sån sak som att han skjuter en hjort och i nästa bild bara han slänger ner en stek i stekpannan som är som hämtad ur ett storpack på ica...

2006-04-23
Simpelt och enformigt manus som bidrar till alltför många upprepningar. Foto och musik kombineras dock på ett bra sätt och regissören lyckas hålla spänningen vid liv. Så en relativt okej standardfilm i thrillerns genre. Tillför inget nytt men fungerar som underhållning.
Elinen_
2006-04-05
Urlöjlig film. Blåst blondin gifter sig med en kille hon knappt känner. Kan det båda gott? Soooo bad!
Etthundranio
2005-11-11
En jätte bra film, den är seg i början men endå spännande, filmen blir allt bättre å bättre.
fia
2005-11-10
Gjord av stadsmänniskor, för stadsmänniskor.