2.3

Devil's Child

När Brad och Abby kommer hem från sjukhuset med deras nya bebis är familjelyckan total. Men när deras första son, Joshua, börjar bete sig allt underligare, känns inget säkert längre.

Originaltitel Joshua
Regissör George Ratliff
Manus David Gilbert, George Ratliff
Genre Drama, Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Sam Rockwell, Vera Farmiga, Celia Weston, Dallas Roberts, Michael McKean, Jacob Kogan

2021-06-12
Den här var väl inge bra heller...
2018-11-11
Tempot är lite ojämnt, det kryllar av lösa trådar som inte leder någonstans och viktiga frågor förblir obesvarade när eftertexterna börjar rulla. Men i övrigt är det här en helt okej film i min mening. Skådespelarna gör ett bra jobb och filmen lyckas faktiskt bli underhållande, måttligt spännande och stundvis även ganska rolig.
2016-10-05
Att döpa om titeln Joshua till den mer "rafflande" Devils Child var troligen ett misstag. För här finns inga djävlar eller annat hokus-pokus, men däremot en genuint otäck stämning. Hade sagt att detta är en psykologisk thriller rakt igenom, och en bra sådan. Övertygande skådisar, välskrivet manus och en story som inte är helt förutsägbar.
Kayuzuzu
2016-09-26
Mycket bättre än jag förväntade. Creepy! En blandning mellan Rosemary's Baby och We Need to Talk about Kevin.
vonadel
2015-10-16
Kan inte ge sämre än betyget tre när Vera Farmiga är med. Tycker hon är så bra och övertygande vad hon än gör. Inget fel på övriga skådespelarinsatser heller. Men ja, det är nog just det lite väl låga tempot som gör att jag inte riktigt blir fast. Man sitter spänd och väntar på något som aldrig riktigt händer. 5/10
TheHorrorfan
2014-09-21
Trots sitt långsamma tempo, så är den ganska så intressant ändå. Helt okej underhållning, men en engångs film. Svag 3a.
amam
2014-08-20
Sam Rockwell är bra. Annars är det här en väldigt trist skräckthriller som man sett flera gånger förut. Stark etta.
Tatty
2014-02-06
Nja, filmen var lite bra och man undrade vad som kommer att hända fast man nästan visste det. Gillar när nån fattar vad som egentligen pågår när nån annan inte ser det när allting verkar vara normalt.
Dele
2013-04-11
Svag trea till en egentligen standardthriller med ett effektivt berättande, men med en del logiska frågetecken och ganska enkla genvägar i berättandet.
Julius
2012-02-04
En trea tack vare stabil insats av Sam Rockwell... Men filmen var grymt skum och gav ingen riktig förklaring till något.