2.3

Detour

Efter att hans mamma hamnat i koma under misstänksamma omständigheter dränker en juridikstudent sina sorger på en sunkig bar. När han vaknar upp nästa morgon inser han att han kan ha anlitat en hitman för att döda den misstänkte förövaren i hans mammas livshotande olycka.

Originaltitel Detour
Regissör Christopher Smith
Manus Christopher Smith
Genre Thriller, Roadmovie, 2010-tal
Skådespelare Tye Sheridan, Emory Cohen, Bel Powley, Stephen Moyer, Jared Abrahamson, John Lynch, Gbenga Akinnagbe, Daniel Fox, Reine Swart, Joe Vaz, Sibongile Mlambo

2018-05-26
Gissad etta vilket var synd för hade jag trott den varit bättre hade jag sett den lite ordentligare. Den känns från början bättre än en etta och ganska snabbt dras jag in i filmen och den känns lite egen även om den bygger på en klassisk berättelse. Snygg med bra musik och välspelad och småspännande. Lyfter aldrig till några större höjder men det är BRA hela tiden. Stabilstark trea.
Asmorod
2018-05-18
Sval som en bris.
2017-11-29
Skam att fler inte uppmärksammat den här. Efter en intetsägande start drar det igång ordentligt. En dramathriller / roadmovie med intressanta karaktärer och diverse flippade bifigurer samt gott om vändningar. Rolig stundtals för att lika fort bli mörk igen.
kervisch
2017-01-22