Det kom en farlig man

Italiensk västern. Krigsveteranen Ringo återvänder till sin hemstad och upptäcker snart att banditer tagit över staden.

Originaltitel Il Ritorno di Ringo
Alternativ titel Return of Ringo
Regissör Duccio Tessari
Manus Duccio Tessari, Fernando Di Leo, Alfonso Balcázar
Genre Western, 60-tal
Skådespelare Giuliano Gemma, Fernando Sancho, Lorella De Luca, George Martin (II), Nieves Navarro

DOKAN
2023-08-30
Förmodligen det bästa matinécowboyen Gemma presterat på vita duken. Hans andra uppträdande som "Ringo" och på skurksidan finns som förra gången den burduse Sancho. Ett gubbskrälle (Pajarito) och en liten Shirley Temple-klon (Monica Sugranes)är trevliga men stjäl showen gör Ennio Morricone med ett fantastiskt soundtrack.
BjörnBandhund
2021-09-01
En svaaaaag trea, egentligen en tvåa men Morricones lysande soundtrack drar upp betyget. Filmen som helhet lyfter däremot aldrig riktigt, och hela estetiken känns lite oinspirerad. Men det blir heller aldrig segt, Gemma spelar bra och de 93 minuter som passerar är ändå rätt trivsamma.
Zebulonm
2020-11-20
En okej uppföljare
2018-10-23
Verkligen kass & seg. För mkt religion dravel och känslo inslag för att vara en svettig/rå spagge western. Stör mig på att Gemma är så fult utspökad med lösskägg o strå hatt. Några misshandels scener får godkänt iaf. 1+
reckless
2012-05-20
Händer inte ett skit tills det är 20min kvar och det sista imponerar inte speciellt.
DanielMott
2008-10-18
Helt okej liten spaghettiwestern och Morricone är ju aldrig fel. Bättre än föregångaren En pistol för Ringo - en stark trea.