2.7

Det började i Moskva

En amerikansk journalist i Ryssland blir kär i och gifter sig med en rysk balettdansös. Men när han blir hemkallad får hon inte tillstånd att följa med, och nu vill journalisten till varje pris återförenas med sin fru.

Originaltitel Never Let Me Go
Regissör Delmer Daves
Manus Ronald Millar, George Froeschel
Genre Äventyr, Drama, Romantik, Thriller, 50-tal
Skådespelare Clark Gable, Gene Tierney, Kenneth More, Bernard Miles, Belita, Richard Haydn, Karel Stepanek, Anna Valentina

Albion
2016-08-24
Här finns en del trevliga inslag. Tex får vi se Clark Gable i baddräkt, en glimt av Stockholm och svenska repliker men framför allt balettscener med Tjajkovskijs vackra toner i Svansjön. Filmen som sådan då? Tja, en ganska slätstruken historia med lite naiva inslag. Trevlig biljaktscen mot slutet i alla fall. Betyget blir en svag 3;a, dvs 3-
goeran
2014-11-02
Delmer Daves Never Let Me Go från 1953 är ett trevligt romantiskt kallakrigsdrama. med Clark Gable och Gene Tierney i huvudrollerna. Trevliga balettscener med Gene Tierney (hon spelar i filmen rysk prima ballerina).
Tabu
2020-10-25
Gene Tierneys ryska "brytning" är nog bland det sötaste jag bevittnat på film!
Gigi1943
2012-10-06
Jag gillade den här. Har väl en viss förtjusning i Clark G. Men det retade mig lite att jag inte "tog" Kenneth Morre direkt (Forsythsagan), men tack alla filmsidor för att det är så lätt att söka! Man sover gott.
MaraJade
2007-09-20
Kärlekshistorien mellan Philip Sutherland och Marya Lamarkina var rätt trist, dock var vodkatävlingen kul och Richard Haydn var käck i rollen som Denny.
Bomkia
2007-01-04
Underhållande romantiskt drama. Roligaste scenen är en vodka-drickartävling. 3.
dlundh
2004-01-22
Läskigt tråkig propagandafilm där alla dricker "votka".