2.5

Dessa vackra hästar

Unge John Grady Cole står plötsligt utan bostad när hans mor säljer familjens hus. Snabbt griper John och hans bäste vän Lacey Rawlins chansen att leva ett fritt cowboyliv i Mexico. De två drar åstad mot Rio Grande och inom kort har John förälskat sig i en mexikansk plantageägares dotter. Trots att fadern sätter stopp för förbindelsen väljer John att följa sitt hjärta.

Originaltitel All the Pretty Horses
Alternativ titel Borderline - dessa vackra hästar
Regissör Billy Bob Thornton
Manus Ted Tally
Genre Drama, Romantik, Western, 2000-tal
Skådespelare Matt Damon, Sam Shepard, Penélope Cruz, Robert Patrick, Henry Thomas, Lucas Black, Miriam Colon, Julio Oscar Mechoso, Rubén Blades, Bruce Dern, Jesse Plemons

2022-06-01
Nja, filmen hade vissa "upplyft" men annars rätt trist...
2014-11-09
Tack vare Matt Damon och Penelope Cruz så klarar jag av att se filmen hela vägen till slutet. Annarts var det ingen film för mig med för mycket snack och för lite handling. Jag ser dock att den är vackert filmad. En engångsfilm för mig.
LuxLisbon2
2012-01-30
En stark trea. Innehåller 3 av mina 20 favoritteman: cowboys, skönhet och unga som vill men inte får ligga. Vacker musik och vackra hästar. Matt Damon är het som texan, men å andra sidan, vem är inte det?
rora
2010-07-30
Jag gillade den faktiskt.
Gialloblu
2010-05-23
Normalt bra skådespelare men lämnar knappast något bestående intryck,,
Blink182
2010-05-11
Hade sina stunder men var extremt ointressan

2010-05-09
Vackra, vackra hästar!
distinkt
2010-03-11
i helvete heller att jag ser klart det här, sämsta jag har sett
distinkt
2010-03-11
haha herregud så löjligt med två trettioåringar som oroar sig att bli upptäckta när de rymmer hemifrån
mammene
2009-11-01
Det började bra med vackra vyer och bra skådespelare, då allrahelst Matt Damon. Men sedan gick det överstyr, allt blev för tillrättalagt.