Stulna blickar

50-årige Armando söker unga män i Caracas och betalar dem för sällskaps skull. En dag när han möter 17-årige Elder, en ledare för ett kriminellt gäng, förändras deras liv för alltid.

Originaltitel Desde allá
Alternativ titel From Afar
Regissör Lorenzo Vigas
Manus Lorenzo Vigas
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Alfredo Castro, Luis Silva, Jericó Montilla, Catherina Cardozo, Jorge Luis Bosque, Greymer Acosta, Auffer Camacho, Ivan Peña, Joretsis Ibarra, Yeimar Peralta, Scarlett Jaimes, Ernesto Campos, Marcos Moreno, Armando Volcanes, Jesús Las Rosas, Alí Rondón

2017-12-01
Det här får nog sägas vara min typ av film. Lite lagom uppfuckade människor som skildras helt utan att vi blir beordrade vad vi ska tycka om dem. Jag gillar verkligen att relationen huvudpersonerna emellan är så svårdefinierad. Vad exakt är det som sker mellan de här två egentligen? VI får tillräckligt med information för att spekulera i vad som pågår under ytan, men inte mer än så. Intressant slut också. Tyvärr gillade jag filmen mer i teorin än i praktiken. Den är lite väl långsam även för mig, och den håller mig intresserad mer än engagerad
haajen
2017-01-05
Ett slags icke-film, väldigt lite händer och sedan är filmen helt plötsligt slut men just det outtalade får en att fundera över filmen och karaktärernas motiv. Välgjort men en smula frustrerande.
FUR
2016-11-17
jag vet egentligen inte varför jag fortsätter kolla på sånna här hbt-filmer
lekke
2016-01-29
Väldigt intressant och oförutsägbar karaktärsstudie brottas med brännande venezuelanska ämnen som homofobi och klass. Tystnaden talar mycket i filmen vilket förhöjer berättelsen. Unge Luis Silva är ett oprövat fynd. Annars håller jag med lite grann ang. fotot, även om det fyller en viss estetisk funktion så var det inte hundraprocentigt utfört.
AlbinWesley
2016-01-01
Jag kan inte hjälpa att jag irriterar mig en del på Sergio Armstrongs foto, med sitt väldigt korta skärpedjup. Det förtar min upplevelse lite... Vilket är synd på vad som i övrigt är smått fantastiskt.