2.7

Den rödhåriga kvinnan

Lil tvingar Bill att skilja sig från Irene och gifta sig med henne istället. Hon har sen två andra affärer för att rikta uppmärksamheten mot sig.

Originaltitel Red-Headed Woman
Regissör Jack Conway
Manus Katherine Brush, Anita Loos
Genre 30-tal, Komedi, Romantik
Skådespelare Jean Harlow, Chester Morris, Lewis Stone, Leila Hyams, Una Merkel, Henry Stephenson, Charles Boyer

Tonti
2019-04-12
Idén och strukturen liknar Baby Face, fast här är det ett mindre sofistikerat tillvägagångssätt från karaktärens sida. Rolig dialog och fyndiga bildlösningar. Bra slut. Intressanta idéer om sexualitet som kanske inte känns helt trovärdiga.
Astrojacob
2018-02-04
Min 10:e Harlow och inte hennes bästa men kanske mest osympatiska karaktär. Maneater eller första Stalkern? haha, knapp svag Trea mest för det sköna tugget.
Malad
2012-05-01
Det var ganska roligt att följa huvudkaraktärens totalt osympatiska motorväg genom precis alla män hon träffade. Lite bättre koreograferat hångel hade förstås inte skadat - eller var det meningen att hon skulle kyssa som en damsugare?
MaraJade
2007-01-09
Jean Harlows karaktär var totalt omöjligt att gilla. Hennes sätt att slänga sig på män var faktiskt en aning pinsamt att se på. Dock blev filmen någorlunda sevärd när Charles Boyer gjorde inträde i handlingen.
MilkMonkey
2006-12-05
"You son of a sea snake!"