2.4

Den otrolige Hulken

Bruce Banner studerar människor som visat övernaturlig styrka i nödsituationer. Plågad av att inte kunnat rädda sin hustru vid en bilolycka är han fast besluten att hitta orsaken till varför människor ibland kan uppvisa övernaturlig styrka. Han ser ett samband mellan fall där människor har uppvisat övernaturlig styrka och solutbrott med hög gammastrålning. För att bevisa sin teori experimenterar han på sig själv genom att utsätta sig för gammastrålning. Dosen blev dock lång högre än han hade tänkt sig vilket leder till att han förvandlas till ett grönt monster varje gång han blir arg.

Originaltitel The Incredible Hulk
Regissör Kenneth Johnson
Manus Kenneth Johnson
Genre Drama, Science Fiction, Fantasy, 70-tal
Skådespelare Bill Bixby, Susan Sullivan, Jack Colvin, Lou Ferrigno, Susan Batson, Charles Siebert, Mario Gallo, Eric Server, Eric Devon, Jake Mitchell, William Larsen, Olivia Barash, George Brenlin, June Whitley Taylor, Terence Locke

Tatty
2023-02-05
Ganska bra! Spännande!
2017-12-27
Nop, inte alls!!!
2015-11-22
Det långa pilotavsnittet som startade det hela så att säga. det är 70-tal och allt vad det innebär, men detta är tv-historia och charmvärdet är högt.
Semiramis
2014-01-25
Ganska visset manus, men detta är ju den riktiga hulken.
Hypostas
2013-10-22
Detta är alltså piloten till den fantastiska TV-serien som jag älskade när jag var liten. Blir en nostalgitrea till den här då.
MrMario
2010-05-03
Kunde gjort den mer som serien och lyckats bättre än detta
LaDecima
2010-05-03
Hulk...
produr
2010-04-01
Bill Bixby och Lou Ferrigno ÄR hulken
noshörningen
2010-03-21
verkar som om de nån gav manuset till en rookie-regi på nån filmskola
larsen1976
2010-02-14
Så jäklar bra, Bill Bixby är lysande som rollen David Banner. Lika bra nu, som när jag såg den på 70-talet!!!