2.4

Den osynlige mannen

Du har aldrig inte sett något liknande... Chase drabbas nämligen här av problemet att bli osynlig. Visserligen kan det ha sina poänger och CIA ser sin chans att få en toppagent - men särskilt kul är det inte när man just träffat kvinnan i stt liv.

Originaltitel Memoirs of An Invisible Man
Regissör John Carpenter
Manus Robert Collector, Dana Olsen, William Goldman
Genre Komedi, Romantik, Thriller, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Sam Neill, Chevy Chase, Daryl Hannah, Stephen Tobolowsky, Michael McKean, Jim Norton, Pat Skipper, Richard Epcar, Gregory Paul Martin, Patricia Heaton

2021-01-13
Inte jättebra men lite rolig är den i alla fall.
JanneN
2015-10-22
Både Sam Neill, Chevy Chase och Daryl Hannah var jättebra i den här filmen, (Daryl Hannah är både snygg och bra skådis). Sedan är det bra att se HELA filmen - om man skall ge betyg!
martineden
2014-12-28
[rek. 2] Jag påpekade för min kamrat SOLIDUS när vi såg denna att OSYNLIGMANNENFILMER blivit en speciell genre i sig och att Carpenter verkligen lyckas möta alla dessa krav och lite där till. Detta är en underbar film med fantastiska effekter full med referenser till tidigare filmer i denna "genre". Ett bra manus som balansrar humor och allvar, en Chevy Chase i toppform, fin regi och mest av allt underbara specialeffekter, RIKTIGA specialeffekter och ingen jävla CGI!!! Gillar även noir-elementen, flasbackstrukturen osv. Jag gillar den!! Mycket bra! 4.
2014-11-02
John Carpenters "ljusaste" film är en lyckad dramakomedi med drag av spänning där han lyckats placera tre bra skådespelare; Chevy Chase, duktig som den osynlige Nick Halloway, Daryl Hannah och den australienske skådespelaren Sam Niell, som året därpå (1993) slog igenom med dunder och brak i Steven Spielbergs "Jurassic Park". Snygga effekter. 3+
ziferN
2014-05-13
Charmigt och underhållande men inte direkt roligt, i och med att filmen klassas som en komedi. Inte heller precis en av Carpenters vassare filmer, samt så saknade jag Carpenters klassiska synth-soundtrack. Men ändå, den fungerade som underhållning för stunden och Chevy Chase är som vanligt sevärd.
ClintanTheKing
2014-04-08
Trots att det är underhållande och en kul idé så är detta utan tvekan en av Carpenters svagaste rullar. Tror inte den håller att se mer än en gång. Det där typiska Carpenter-soundtracket saknades också.
Gigi1943
2014-02-18
Varför finns inte noll poäng, jag orkade bara se en halvtimme av detta dravel och vilket fladder hit och dit, nää, fy sjutsingen så dåligt.
RobinsTaste
2014-02-17
Efter en omtitt så höjdes min eventuella 2a i betyg till en stadig 3a. Ingen riktig Carpenter-vibb, men en stadig rulle som är spännande och tar osynlighets-kraften till komiska nivåer. Hatar den svenska titel-översättningen dock. Memoirs of the Invisible Man passar bättre.
Tatty
2014-01-13
Nja filmen är okej men lite sån där långtråkig. Slutet var lite bored.
2013-11-12
Underhållande och småcharmig bagatell. Sam Neill är så lysande man kan vara i en sådan roll i denna typ av film. (7-/15)