2.4

Den onda cirkeln

En häxa fattas för att bilda "The Craft". Häxan blir Sarah, som snabbt inser vad hon ger sig in på. När hon vill lämna cirkeln vänder sig de andra mot henne.

Originaltitel The Craft
Regissör Andrew Fleming
Manus Peter Filardi, Andrew Fleming
Genre Drama, Komedi, Thriller, Skräck, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Skeet Ulrich, Neve Campbell, Robin Tunney, Fairuza Balk, Rachel True, Christine Taylor, Breckin Meyer, Cliff De Young, Assumpta Serna, Helen Shaver, Jeanine Jackson, Nathaniel Marston, Brenda Strong

Skapad 2019-12-07 av Stygga-Vargen
Magi och övernaturliga ting har alltid fascinerat mig och sådant gör sig ofta väldigt bra på film, och en väldigt bra film om magi kom 1996 och heter Den onda cirkeln. För många år sen fick j...   Läs mer »

päronanton
2021-10-16
En film som jag har tänkt att se länge, men det har inte blivit av fören nu. Först tänkte jag ge den en trea, men efter ett tag blev den riktigt bra och spännande. Den har verkligen charm!
Supernaut
2021-02-13
Jag hade nog älskat den här som tonåring, men att se den i vuxen ålder gav inte så mycket. Väldigt 90-tal, men inte så kompetent filmhantverk.
500nightsofsummer
2020-12-10
Häxfilm från 90-talet? Ja, tack! Det här är bästa blandningen av highschool och magisk fantasy! Den är inte mesig dock. För att jämföra är den absolut mer Heathers än Mean Girls (älskar dem båda!) - lite råare alltså. Underbar!
StureStenhög
2020-11-11
Sannerligen väldigt mycket en 90-tals-rulle. Stilen, high school-miljöerna med tillhörande klyschor, och 90-tals-skådisarna. Allt det där är så härligt att jag kan ha överseende med att filmen egentligen inte är skitbra. Det är framför allt framåt slutet som den faller samman när de börjar ta i lite för mycket. Dessutom kan jag tycka att en fas i karaktärernas utveckling hastas förbi lite för snabbt för att det ska kännas övertygande. Men annars är det ju väldigt underhållande med ett gäng stereotypt utstötta som försöker ta ut sin hämnd på stereotypa mobbartyper
2018-09-22
Befriande töntig 90-talare som banade väg för serien Förhäxad. Charmigt och rätt underhållande.
2022-02-14
Den här filmen känns verkligen 90-tal. och var länge en av mina favoriter som yngre. Såg den här om vecka och kände nog att jag hade vuxit i från den..
Valancy
2018-01-05
Klassiker.
MladyMilenka
2017-10-14
90-talsnostalgi
2016-10-27
90-talsklassiker! Denna film har jag sett hur många gånger som helst känns det som och jag tröttnar aldrig på den! För några år sen hade jag till och med en period då jag tittade på den varje dag (det är faktiskt sant) och jag tycker den är väldigt spännande och välgjord.
CinemaStrange
2015-12-17
Ginger snaps är snäppet bättre enligt mig.