2.1

Den objudne gästen

En ung pojke hittar ett gammalt Comanche-monster i källaren på sitt hus. Hans föräldrar tror honom inte, så han måste döda monstret på egen hand.

Originaltitel The Cellar
Regissör Kevin Tenney
Manus David Henry Keller, John Woodward
Genre 90-tal, Skräck
Skådespelare Patrick Kilpatrick, Suzanne Savoy, Ford Rainey, Michael Wren, Lou Perry, Alen Pedersen, Chris Miller (I)

ItalyErik
2022-12-16
Mycket underhållande om ett mordiskt indianmonster i källaren i en gammal ruffig Texaskåk. Bra tempo, musik och faktiskt ganska spännande. Filmen gör också rätt i att visa det fula monstret först mot slutet.
amam
2021-11-15
Rätt så trist, för lite monster. Kanske det finns en version som är bättre än den jag såg för den var ganska platt.
2021-08-01
Solid videoklassiker nu sedd på snygg bd och i director´s cut som utlovade en betydligt bättre version. De ljög inte då denna uppfräschade The Cellar var riktigt underhållande och bjöd på fin monsterskräck.

2011-11-22
Den här filmen var inte mycket till att hänga i granen. Intetsägande på alla sätt och vis. En sådan här film hade kommit undan med hedern i behåll om man på något plan hade lyckats med att åtminstone underhålla den som tittar på filmen. Men när man inte ens lyckas med det i mitt fall så blir det nästan olidligt att se klart filmen. Men jag har som uttalad regel att alltid se klart filmer. Men en sak är säker och det är att jag inte kommer att återvända till den här filmen någon mer gång i livet.
Dele
2006-03-26
Inte trovärdig, trist och stämningslös. Och vad är det för dravel som berättarrösten tjatar om?