2.8

Den nakna pistolen

Den rappkäftade men inte alltför klipske polisen Frank Drebin snubblar över en plan att mörda drottning Elizabeth.

Originaltitel The Naked Gun: From the Files of Police Squad!
Regissör David Zucker
Manus Jerry Zucker, Jim Abrahams, David Zucker, Pat Proft
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Romantik, 80-tal
Skådespelare Leslie Nielsen, George Kennedy, Priscilla Presley, Ricardo Montalban, O J Simpson, Nancy Marchand, Susan Beaubian, Raye Birk, Jeannette Charles, Ed Williams, Tiny Ron, Winifred Freedman

Ful_fisk
2022-06-15
Kan se den här filmen hur många gånger som helst och garvar som ett litet barn varenda gång. Som utomordentligt urbota fånig till perfektion! Måste sätta femman! Bland det bästa som finns i komediväg.
Andreas_
2022-01-06
Väldigt bra komedi med gamle komedi kungen Leslie Nielsen som tyvärr gick bort 2010 för skulle det göras en slapstick humor komedi så var ju Leslie Nielsen bäst i branschen och likaså regissören David Zucker som i princip specialiserat sig på denna typ av komedi, den är helt klart störtskön och kom helt rätt i tiden och skämten är riktigt bra och man ska nog se dessa filmer mer än en gång för det är så lätt att missa mycket roligt vid bara en titt, vet inte exakt hur många gånger jag sett denna film men det är lika roligt varje gång, tyvärr har den inte riktigt åldrats med värdighet och tyvärr blir ju inte storyn lika bra efter varje titt när man vet hur den kommer att sluta men fortfarande stabilt och roligt och helt galet emellanåt, betyget landar på svag 4:a
vonadel
2021-12-15
Nja, den har väl inte åldrats så bra som man skulle önska. Gillade verkligen den när den kom, men ungefär som med Polisskolan som jag såg för lite sedan, har tidens gång satt sina spår. Vissa scener funkar fortfarande, men de är tyvärr inte så många längre. Märkligt att det kan ändras så egentligen. Humor är i sanning mycket en färskvara ändå. 5/10
Gyllenbock
2021-10-12
Skulle vilja ge denna film 2,5. Var många år sedan jag såg den för första gången, som grabb tyckte jag verkligen om denna film. Visst har många av skämten blivit "gamla" men filmen funkar som ett ok tidsdokument.
Gyllenbock
2021-10-12
yrkeschaufföre
2020-06-25
Jo jag har sett den förr men den funkar verkligen att se om. Det var visst några skämt som åldrats lite illa men det mesta funkar ju bra.
sodomiten
2020-06-18
Det faktum att huvudrollen innehas av en äldre man tycker iallafall jag gör det hela roligare.
Makta
2018-04-27
Precis min typ av humor! Lite over the top i början men en av min favoritkomedier från den tiden!
gjoob
2018-03-23
Klassiker! Förmodligen den bästa Leslie Nielsen-komedin efter Airplane!
wasteoftime
2018-01-12
Jag minns tydligt att jag aldrig fick se denna när jag var liten. Jag minns att mina syskon såg den bakom lyckta dörrar, vilket alltid skapade en viss spänning och samtidigt ett ganska stort ointresse. Jag vet inte när jag såg den första gången, men det föll mig aldrig på läppen. Det är dumt, plumpt och lågt. Inget jag uppskattar. Antagligen såg jag den någon gång i början av 2000-talet. Men jag känner igen ganska mycket, utan att kunna minnas mer specifikt. Nej, detta kan jag gott vara utan, 1,0 på SH-skalan.