2.4

Den jättelika vägspärren

Elegant John, en truckförare som beslutar sig för att innan han drar sig tillbaka köra en sista sträcka. Inte nog med det, som en gentjänst till bordellmamman Penelope kör han ett gäng prostituerade över gränsen.

Originaltitel The Last of the Cowboys
Alternativ titel The Great Smokey Roadblock
Regissör John Leone
Manus John Leone
Genre Drama, Komedi, 70-tal
Skådespelare Henry Fonda, Eileen Brennan, Austin Pendleton, Robert Englund, Dub Taylor, John Byner, Susan Sarandon, Melanie Mayron, Leigh French, Mews Small, Daina House, Gary Sandy, Valerie Curtin, Johnnie Collins III, Bibi Osterwald

Mat1az
2011-09-21
Här kan man verkligen snacka om falsk marknadsföring. The Great Smokey Road Block, eller "Den jättelika vägspärren" på svenska. Vad som är så jättelikt med fyra polisbilar vet jag inte. Och scenen som titeln hintar till utspelar sig i 15 sekunder. That's it. Resten av filmen är mysgubben Henry Fonda som vill köra "One last Perfect Run" med sin lastbil och ett gäng prostituerade. Och så är Mr. Robert Englund med också. Mest sevärt på grund av honom faktiskt. Eileen Brennan tål jag däremot inte. Bästa linen i filmen: "I'm smoking weed from Jupiter".
jssfrk
2008-09-12
Överraskande bra och rörande historia. Englund imponerar nog allra mest.