2.7

Sverige är under attack. Inte av stridsvagnar vid gränsen utan det handlar om it-system som mystiskt börjar släckas ned och faciliteter som plötsligt slås ut.

Originaltitel Den blomstertid nu kommer
Alternativ titel The Unthinkable
Regissör Victor Danell
Manus Christoffer Nordenrot, Victor Danell
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Christoffer Nordenrot, Lisa Henni, Jesper Barkselius, Pia Halvorsen, Karin Bertling, Magnus Sundberg, Krister Kern, Lo Lexfors, Ulrika Bäckström, Niklas Jarneheim, Arvin Kananian, Håkan Ehn, Tarmo Sakari Hietala, Björn Andersson, Eleonor Leone

Skapad 2019-12-16 av vakentimmar
Ett Sverige under attack, regeringsbyggnader som sprängs och kommunikation som slås ut. Den blomstertid nu kommer är en svensk katastroffilm där mänskliga svårigheter sätts på ännu mer prov n...   Läs mer »

Rift
2022-08-07
Ointressant handling, tafatt skådespeleri och påkostade specialeffekter. TV 4 säljer in det här som "succéthriller". Ha!
Arseenal
2022-07-22
En av de sämsta filmer jag sett, och förbättrar knappast ryktet för svensk film. Totalt urusla skådespelarinsatser (framförallt huvudrollerna). Extremt ojämna specialeffekter. Handlingen ska vi inte ens tala om. Nej nej nej nej nej.
AsianDawn
2021-11-15
Märklig och ojämn. Börjar segt och oinspirerat, med osympatiska karaktärer i en osammanhängande historia. Men sen händer något. Filmen får plötsligt nerv, med plötslig och välgjord action. När historien borde vara förvirrande blir den istället knivskarp. Väldigt märkligt, bakvänt och rätt underhållande.
dudson
2021-08-07
Har ni sett nån Tysk bärplockare.."? lol") SWE film i sin sämsta skepnad. Snacka om framstressad "story" Mjao detta lär vara det märkligaste vårat land producerad på mkt.mkt.länge..//
andmoreagain
2021-07-29
Börjar horribelt dåligt då relationsproblemen med pappan och tjejen ska etableras, där har filmmakarna noll talang. Genomuselt och dåligt utfört måste jag säga. Däremot tycker jag att filmen blir ganska fräsig när alla bilkrascher och explosioner kommer igång! Det måste jag uppmuntra! Svag trea!
2021-07-27
Oj, så pretentiöst. Förvisso är den inte fullt så dålig som jag ogillade den, men jösses! Onödiga övertydligheter varvas med otydliga subtiliteter. Dessutom avskydde jag huvudpersonen och hans seghet. (3/15)
2021-07-26
Var bara en konstig film, inte speciellt intressant heller...
F-M-J
2021-07-03
Forcerat manus som tappar mark desto längre speltiden löper. I slutändan är det tyvärr riktigt dåligt, även om man inte vill erkänna det för sig själv.
lucius
2021-03-14
Man blir sjukt trött på alla målsökande fordon efter ett tag
Robodan
2021-02-17
Så sjukt ojämn. Vissa delar är riktigt bra. Den är snygg och stundtals spännande. De har en bra idé. Men vissa delar är äckligt dåliga. Relationerna fungerar inte alls och en eldig gitarrscen är bland det värsta jag sett. Jag fascineras av vissa delar, men tyvärr förstör de även mystiken på slutet med några helt onödiga postscener