2.5

Demon City Shinjuku

Sonen till en kampsports-mästare är utsedd till att vara den ende som kan stoppa en ond magiker från att stiga upp från helvetet och styra över Jorden.

Originaltitel Makaitoshi Shinjuku
Alternativ titel Monster City
Regissör Yoshiaki Kawajiri
Manus Kaori Okamura
Genre Anime, Animerad, Fantasy, Skräck, 80-tal
Skådespelare Hideyuki Hori (röst), Hiromi Tsuru (röst), Kiyoshi Kobayashi (röst), Kyôko Tongû (röst), Yûsaku Yara (röst), Ichirô Nagai (röst)

Stan
2016-06-08
Varför se denna när det finns anime med mer naket, mer gore, mer intressanta demoner och karaktärer. Dubbad av britter, mexikanare och texas-bor?
DrJW
2013-11-21
Yoshiaki Kawajiri gjorde ett bra jobb med den här, trots en scen i mitten av början som hade en skum redigering, liksom först så hände de här och sen som om inget hade hänt?! Föredrog hans Wicked City istället, som också hade med människor och demoner.

2012-05-19
helt okej - nästan 3a!
Lesthi
2009-06-24
Jag visste inte att en tecknad film kunde utstråla 80-tal så brutalt! Och jag fastnade inte för historien.
Totenkopf
2009-03-21
Snyggt animerad trots en hel del år på naken.
Lore
2008-07-22
"How could she think I'd sleep laying next to her? Would she rather I fuck her silly all night long?" Hahaha!!! :)
bloodmilk
2007-09-12
Bland dom första animefilmerna jag såg, ever, så därför kommer den alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Den är vare sig bra eller dålig. Snyggt tecknad med underhållande handling.
Bomkia
2007-07-23
Snarkig actionanime som lever upp när det börjar slåss, men är annars relativt ointressant. 2a.
yangbo
2006-12-13
tyckte att den här var helt ok, bättre än väntat! klart bättre, ganska stabil 3a, lite onödiga scener som drog ned bara
Buffo
2006-08-13
Krystad. Demonsekvenserna kunde ha fått en poäng men summa sumarum gjode de sig inte förtjänta av det.