3.2

Defendor

Trots att Arthur Poppington saknar riktiga superkrafter förvandlar han sig till den maskerade väktaren Defendor. Det blir riktigt farligt när vår hjälte försöker skydda en ung prostituerad från en angripare som visar sig vara en korrumperad polis under täckmantel.

Originaltitel Defendor
Regissör Peter Stebbings
Manus Peter Stebbings
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Woody Harrelson, Elias Koteas, Sandra Oh, Clark Johnson, Kristin Booth, Michael Kelly, Tatiana Maslany, Kat Dennings, Lisa Ray, Charlotte Sullivan, A C Peterson
Betygsantal 1978

Starkbröl
2022-10-27
Bitvis rolig, bitvis rörande, men ändå inte så fantastisk som man skulle kunna tro. Svårt ämne som hanteras väl och aldrig blir pajigt eller hånfullt. Hyfsat stark trea.
RichardEk
2021-09-05
En mer lågmäld och realistisk berättelse i den numera överetablerade superhjältegenren. Förvånansvärt underhållande med små medel, med en lite krass humor som är överraskande effektiv. Harrison gör en väldigt bra insats. Lättsamt tragikomisk med seriöst anslag kanske man kan sammanfatta den som.
2015-10-21
Betydligt mer seriös och känslosam än jag väntat mig. Woody levererar en fantastisk balans och är riktigt stark i flera scener. Kat Dennings är jag allmänt svag för och hur lyckas också balansera sin karaktär väldigt bra. Oväntat stark film. Stark trea.
2015-01-10
En film som är en bra bit från att komma upp i den underhållning och sevärdhet som andra filmer, på samma tema, som Kick Ass(2010) och Super(2010) kan erbjuda. Woody Harrelson som skådespelare ligger alltid på gränsen för mitt gillande. Jag älskade honom i Zombieland medan jag denna gång svajar fram och tillbaka. Mest minnesvärd är väl Kat Dennings. 3-
LTT86
2014-07-01
Inte illa. Inte dålig, men inte så illa som jag först trodde att den skulle bli. Det finns ibland filmer som har slut som verkligen förstör hela min nöje med film. Här är en av dem slut som räddade filmen från att få lägre betyg. Jag älskar verkligen slutet så mycket och vet inte hur många som håller med mig, men vem bry sig! Jag gillar den och står fast vid det.
Brouhaha
2013-02-21
Rolig är den ju inte, så ska inte ses som komedi även om den hävdas vara en. Annars en tragisk, ganska fin historia om en retarderad kille med stark moral.
Bozze80
2013-02-06
Originell, rolig och riktigt tragisk, dessutom är Woody fantastisk, klart bättre och seriösare än vad jag trott.
karlmats
2012-08-07
Haha det här var ju faktiskt väldigt roligt, Woody Harrelson är oerhört bra på att spela urflippade karaktärer och Arthur Poppington är definitivt en sådan. En lätt retarderad kille som klär ut sig till superhjälte, jo visst känns det igen från både Kick-Ass och Super och precis som där charmas jag av både upplägget och utförandet. Den kvinnliga sidekicken spelas med bravur av Kat Dennings, upplägget som knarkande prostituerad passar henne perfekt. På detta har vi faktiskt en ganska mörk och tragisk historia om Defendor själv, balansen funkar ypperligt och 3an blir till slut ganska stark.
RobinsTaste
2012-04-11
Blää. Tycker inte om den politisk korrekta skildringen av en löjlig kille som tror sig vara en hjälte...Där är Kick-Ass bättre!
DJHÜTZ
2012-04-11
Parodi? Njaee. Jag gillar ändå karaktärerna förutom tjack-ludret som i den här filmen och även många andra filmer är undermåttligt. Woddy <3!