2.4

Deep Impact

En jättekomet är på väg mot Tellus, en rymdpatrull skickas ut för att försöka spränga den och på jorden organiseras en sorts modern Noas Ark för utvalda människor och djur.

Originaltitel Deep Impact
Regissör Mimi Leder
Manus Bruce Joel Rubin, Michael Tolkin
Genre Drama, Action, Romantik, Thriller, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Robert Duvall, Morgan Freeman, Elijah Wood, Téa Leoni, Vanessa Redgrave, Maximilian Schell, Jon Favreau, Leelee Sobieski, Dougray Scott, James Cromwell, Ron Eldard, Mary McCormack, Richard Schiff, Blair Underwood, Kurtwood Smith, Laura Innes

Dream
2023-05-29
Sömn piller och ett typiskt amerikanskt slut. "Där USA räddar världen ännu en gång." Den typen av historier funkade på 80 och 90 talet kanske, men inte idag.
Andreas_
2021-09-30
katastroffilm om en stor asteroid som är på väg mot jorden av Mimi Leder som fungerar att se i brist på annat och det är väl tyvärr så att en kvinna i regissörsstolen har svårt att göra mastodonta och spännande actionfyllda filmer, verkar iallafall så när man ser denna. Kom samma år som en annan film om en exakt likadan katastrof som heter Armageddon och var mycket mer actionfylld och spännande med mycket bättre skådespelare, detta är inte spännande för fem öre och det finns en hel del plot holes och man märker verkligen att varken regissören, producenten eller manusförfattaren har sökt upp viktig information från verkliga Nasa om en sådan här katastrof skulle inträffa, alltså tråkigt och mycket som görs är väldigt märkligt och overkligt, många okända halvdana skådisar är med och man får inte lära känna dom heller och därför bryr man sig inte om vad som händer eller om vem som dör eller överlever, vilket man verkligen gjorde med Armageddon med många bra skådisar som man fick investera tid i att lära känna. Enda två riktigt bra skådisar i denna film är Morgnan Freeman och Robert Duvall och inte ens dom gör någon superinsats här utan alltihop är väldigt mediokert, känns lite som en fattigare version av Armageddon, men det duger som sagt i brist på annat och om man kan stänga av hjärnan och bara följa med, annars är det lätt att man börjar störa sig på mångt och mycket. Kommer ihåg att jag tyckte att denna var mycket bättre då den kom ut men idag håller den absolut inte lika bra men som sagt, den duger i brist på annat och betyget landar på en svag 2:a
sodomiten
2021-07-13
Detta är alldeles för segt och sentimentalt, och hade jag sett filmen på bio är risken stor att jag hade somnat. För det är nästan ingen action alls på några timmars speltid. Det som räddar filmen från en etta är då att man har sparat det bästa till sist. Och Tea Leoni hade jag gärna sett i några vuxenfilmer :-)
mi9
2018-07-26
Bra tema - sentimental film stannar på en 2:a

2018-03-07
Blanding av komedie og tragedie.
Robkiller
2018-01-05
Drama med en komet. Alldeles för långdragen med sina två timmar, känns som om hälften kunde tas bort utan problem. En hel del skådespelare man känner igen, och en handling som inte är alltför tokig ändå.
2017-09-21
Sämst!! Är inte förtjust i "katastrof" filmer för de är nästan alltid rena katastrofen (: Nej, allvarligt, så fort det händer någon stor katastrof ska det alltid drabba stackars USA, men det alltid amerikanarna som klara biffen.. Är så jäkla less på all propaganda film som kommer från USA, trots att jag själv bott i staterna... Ja, jag vet att den här är en gammal film.....
2017-01-15
Ingen höjdare men slutet är ett plus
Dele
2016-12-11
Visst är det svulstigt och sentimentalt a´la Hollywood, men också ganska välgjort, och tacksamt nog befriande sparsamt med coolhetsfaktor och machomanér. Oceaner bättre än den samtida och urbota korkade Armageddon.
92axha10
2016-02-20
Kunde inte låta bli att le genom hela filmen. Jag är medveten att filmen är full med klichéer och löjliga scener men det gjorde den kul i mina ögon.