Deep Cover

En undercover-snut i L A:s knarkmaffia är fylld av ett avgrundsdjupt begär att hämnas sin mördade far och är beredd att gå hur långt som helst för att nita de stora skurkarna.

Originaltitel Deep Cover
Regissör Bill Duke
Manus Henry Bean, Michael Tolkin
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Laurence Fishburne, Jeff Goldblum, Victoria Dillard, Charles Martin Smith, Sydney Lassick, Clarence Williams III, Gregory Sierra, Roger Guenveur Smith, Clifton Powell

Björkman
2020-11-26
Förväntan var en billig b-rulle, men tji fick jag. Långt över förväntan med riktigt bra story och berättarspråk plus sköna, mörka 90-talsmiljöer. Kul att se Jeff Goldblum som gör en av sina bästa rollprestationer av de jag sett, men framför allt är det Laurence Fishburne som är riktigt bra i huvudrollen.
pungsnigel
2018-07-28
Alla pengar lades nog på goldblum och fishburne, som faktiskt levererar väldigt bra. Dock så drar de övriga usla skådespelet ner filmen enormt
amam
2014-12-23
Tråkig och konstigt vridna moralkakor. Osympatiska karaktärer och tunnt manus. Stark etta.
JoeL431
2010-03-19
Riktigt bra film. Är det bara jag som ser vissa likheter mellan denna filmen och A Scanner Darkly?
Bomkia
2008-06-22
Hård film med duktiga skådespelare och en intressant tagning på undercover-problematiken. 3+
njae
2007-08-23
Tyvärr bortglömd 90-talare, mycket sevärd. Skådisar som i vanliga fall inte levererar går på fullfart i denna film.
NEDERVETIL
2007-08-08
En klassiker som fortfarande bara fungerar. Även ett otroligt skönt ljudspår på denna film.
2006-06-08
Så jävla hård film! Goldblum är så lysande som bara Goldblum kan vara då han är lysande (vilket inte är alltid), så denna film är ett måste för Goldblums-fans. Tyvärr tappar filmen lite mot slutet, men fyran känns ändå aldrig särskilt hotad.
Rimy
2005-08-03
Den får en fyra för att det är en bra film med skådisar som jag tycker om!!
LoneWolf
2005-05-24
stark 3a välgjord å spännande (å häftig:P)