1.9

Death Wish V - Dödens ansikte

Paul Kersey gör än en gång livet surt för skurkarna, denna gång då hans fästmös affärer hotas av maffian.

Originaltitel Death Wish V - The Face Of Death
Regissör Allan A Goldstein
Manus Allan A Goldstein
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Charles Bronson, Lesley-Anne Down, Michael Parks, Chuck Shamata, Miguel Sandoval, Kevin Lund, Robert Joy, Saul Rubinek, Kenneth Welsh, Erica Fairfield, Jefferson Mappin, Claire Rankin, Sharolyn Sparrow, Elena Kudaba

Robkiller
2019-02-28
Mindre planlöst skjutande och mer en hämndfilm den här gången, där skurkarna för det mesta dör på lite mer avancerade sätt än vanligt. Trots den förbättringen kan det väl inte sägas vara bra, men ändå mer underhållande än förra filmen.
2015-06-08
Ett litet lyft jämfört med den trötta fyran, men långt ifrån lika underhållande som den stenhårda och kompromisslösa trean. Allt börjar bra; massor med tuttar, och en jätteelak bov som är dum mot alla - bland annat mot en tant. Tanten är Challes tant. Challe blir sur. Med andra ord: upplagt för en riktig höjdare. Men sedan kommer det liksom aldrig loss ordentligt. Hela filmen är full med folk som inte dör, och det är inte bra. Och det mesta av tuttkvoten fylldes i filmen inledning, och det är inte heller bra. Men, som sagt, bättre än fyran är det i alla fall. (6+/15)
idd
2015-04-13
Klart sämst i serien, till å med träligare än ettan fast utan punkskurkarna å med en tröttare bronson..
2015-02-05
En omtitt på snygg oklippt utgåva hjälper inte nr 5. Detta är den sämsta i Death Wish-serien och stackars Bronson verkar inte trivas längre, eller så var det att han började bli på tok för gammal för sånt här. Våldsamt så det räcker och Parks är karismatisk som skurken, men den trista 2:an består.
Raimo_1985
2014-01-29
Bronson blev en bättre skådis ju äldre han blev. Death Wish-serien kan jag inte uttala mig så mycket om eftersom jag bara sett den första och nu den femte. Den här var riktigt svinig och slabbig, lite som en sensationsthriller gjord på nittiotalet. Skurkarna är extremt blodtörstiga och korkade och Bronson har ingen pardon. Inpackningen med gladpack är klockren. Men, särskilt bra vet jag inte om jag tycker det är. Starkt godkänt, stark tvåa.
dudson
2013-11-02
Fan denna film är så jäkla stenhård och troligen den mest våldsamma och sadistiska av alla Death Wish filmerna..helt otroligt för här är Bronson skapligt gammal och stel. skoj att han hittar annorlunda sätt att ta livet av dräggen på. 4+
StureStenhög
2013-06-17
Den råaste filmen i serien, men på det stora hela får man ändå precis vad man förväntar sig och har vant sig vid. Att se Bronson gå runt och rensa ut bland avskummet på diverse b-films-kreativa sätt kan jag aldrig tröttna på. Michael Parks är dessutom bra som den sliskiga skurken. Självklart är det mycket som är dåligt här dock, någon kvalitetsfilm är det ju knappast, men i sådana här filmer är jag bara intresserad av underhållningsvärdet, och det är fortfarande ganska högt
mammene
2013-06-14
Nja, visserligen är jag ett stort Bronsonfan, men det här blev nog lite för magstarkt för mig, lite för mycket slask. Annars är det roande att se hur Bronson leker, och man tycker nog att bovarna får vad de förtjänar, men den här gången lite väl mycket kanske.
Djason
2013-04-22
Bra och hård film, kan inte uttala mig om de andra death wishfilmerna då denna är den enda jag har sett av någon anledning som jag inte kan svara på.
Grillo
2012-05-14
Nej, helt klart den tråkigaste av Death Wish-filmerna. Michael Parks är en rolig skurk men filmen är för tråkig för att hålla intresset uppe, tyvärr. För alla som påstår att det här var Bronsons sista film kan de ju förresten ta en titt antingen här eller på IMDb... Han gjorde en hel filmserie till, om än för tv, innan han dog nio år efter att den här gjordes.