2.2

Death Note

Light Yagami är en smart student som råkar komma över en anteckningsbok som har den magiska och dödliga förmågan att döda varenda person han skriver in i boken. Light bestämmer sig för att börja ta kål på varenda kriminella buse som härjar på gatorna. Ända tills han får en berömd detektiv på halsen.

Originaltitel Death Note
Regissör Adam Wingard
Manus Charley Parlapanides, Vlas Parlapanides, Jeremy Slater
Genre Action, Thriller, Äventyr, Skräck, Fantasy, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Nat Wolff, Lakeith Stanfield, Margaret Qualley, Shea Whigham, Jason Liles, Paul Nakauchi, Jack Ettlinger, Matthew Kevin Anderson, Chris Britton, Timothy Lambert, Kwesi Ameyaw, Justin Stone, Christian Sloan, Artin John, Willem Dafoe (röst)

supermancover
2021-08-09
Jag vet inte ens vad jag ska säga. Det är en otroligt dålig adaption av animén. Jag satt och slet mig i håret medan jag tittade. Han som spelar L gör ett bra jobb dock. Jag tycker att han gör en bra insats i ett övrigt dåligt manus och regi. Dafoe's röst passar, men eftersom de har gjort Ryuk till någon slags elakt monster gör det knappast varken till eller från. Bortsett från det så lämnar filmen allt annat att önska. Fy. Fan.
fridenpaden
2020-08-21
Dålig skådis som spelar Light.
stoked87
2020-09-11
Den här filmen är uppe tillsammans med Dragon Ball Evolution, Avatar the last airbender live action och Street Fighter: The Legend of Chun-Li, samt Fullmetal Alchemist live action!!! SÄMSTA ADAPTION EVER.
Hanness
2019-07-27
Stabila 2a för slutet.
Zyrus
2019-02-11
Riktigt bottennapp.
2018-06-18
Det finns delar jag tycker är otroligt bra, jag gillar konceptet jättemycket och Dafoe är riktigt bra i sin roll och karaktär. Huvudrollen är dock ett totalt menlöst mähä och det kvinnliga kärleksintresset är nog ännu plattare. L är dock inledningsvis riktigt bra och lovar gott men det rinner ut till ingenting. Det blir aldrig någon nerv öht men filmen lyckas trots allt hålla intresset och underhållningen igång. Jag är nyfiken på var filmen ska ta vägen mest hela tiden och även om jag blir besviken på hur den väljer att gå vidare så är jag fortsatt nyfiken. Så väldigt trevlig och underhållande men samtidigt rätt kass. Mer som en trea och en etta på samma gång än en stabil tvåa, men helheten blir en klar tvåa. Konceptet och höjdpunkterna hade lätt kunnat bli en fyra i mer kompetenta händer.
Halofreak92swe
2018-04-08
Tycker den var helt okej faktiskt, kunde såklart varit bättre och huvudskådisarna känns lite stela ibland. Dafoe passar ju bra som Ryuk ändå! Inte sett animen, bara de japanska filmatiseringarna och de var väl ungefär lika bra som denna. Svag 3.
syltkatt
2017-11-26
Hemsk remake. både Light och L uppvisar inte ens en tiondel av intelligensen från animen/mangan.
Murvel48
2017-09-19
Okej underhållning men det är en svag tvåa.
peu-depeu
2017-09-18
Den mest frustrerande film jag någonsin sett. Exempel på hur man totalt förändrar något så unikt och spännande till något banalt, konstigt och pinsamt. Ingen karaktär var som de skulle, ingen karaktär såg ut som de skulle, nästan alla karaktärer var uteblivna, nästan all handling var utebliven, slutet var uteblivet, handlingen... allt som leder fram till något uteblir. På det lägger dem lite cheesy musik.