3.4

Dear Lemon Lima

Medan en osäker tonåring från Alaska peppar sina vänner till att ställa upp i skolans Snowstorm Survivor-tävling, upptäcker hon sitt Yup'ik-ursprung.

Originaltitel Dear Lemon Lima
Regissör Suzi Yoonessi
Manus Suzi Yoonessi
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Vanessa Marano, Melissa Leo, Meaghan Martin, Elaine Hendrix, Beth Grant, Shayne Topp, Zane Huett, Chase Wright Vanek, Savanah Wiltfong, Kari Nissena, Eleanor Hutchins, Emma Dumont, Elaine Mani Lee, Bob McCracken, Maia Lee

elzplz
2014-01-01
dog på karaktären philip. "our intellectual incompatibility is off the charts." så himla skitdryg.
sparv
2013-08-06
Vilken feel-good movie! :D Mysigt med en film som utspelar sig i Alaska och budskapet var ursött!
emsir
2012-10-05
Visst, fin och pastellig, men inte speciellt intressant.
answai
2011-11-18
En fjantig dussinfilm, som - trots vad som här påstås - ser ut som alla andra filmer i genren. Dialogen och skådespeleriet är oerhört pretentiöst, men i kontrast till detta så saknas helt substantiellt budskap (mer än lite floskler om mobbing och vänskap). Det enda intressanta är hur så många kan anse att denna är bra.
Kruczynski
2010-05-14
Så fantastiskt att man äntligen kan få se en film som skildrar en ung kvinna utan att hon ska behöva vara destruktiv! :D
haajen
2010-03-19
Snygg prettofilm som inte innehåller speciellt mycket...går på tomgång i sina försök att vara konstnärlig.
Feddan
2010-02-09
Härlig film med ett estetiskt koncept som höll hela vägen. Den lyckades både vara vemodig och riktigt rolig. Snudd på 5:a.
vikaren
2010-02-05
Medelåldern i publiken var närmare trettio och vi fnittrade som små barn.
falafelpunk
2010-01-31
Sötrolig och stundtals djävligt snygg. Ibland även lite eftertänksam. Väldigt skiftande film men överlag. Fint skämt med iglon... 3/5